امروز شفافیت از نان شب برای اقتصاد واجب تر است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در همایش استقلال و ارزش های جهانی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروز جای آزمون و خطا نیست، امروز یکی از دلایلی که نمی توانیم تولید ملی را افزایش دهیم نبود شفافیت در فضای اقتصادی حاکم است.

به گزارش سرویس دانشگاه ایسکانیوز، مهدی پازوکی در همایش استقلال و ارزش های جهانی در سالن شهید رجب بیگی دانشگاه تهران با اشاره به ۴ کشور آمریکا، چین، ژاپن و آلمان به عنوان چهار قدرت اقتصادی جهان گفت: در جهانی زندگی می کنیم که نیاز به تعامل داریم، کدام کشوری در دنیا توسعه پیداکرده که تعامل با دنیا نداشته است؛ کره شمالی و کره جنوبی دارای یک زبان، یک فرهنگ، اما دارای دو سیستم حکمرانی خوب و بد هستند، الگویم کره جنوبی نیست اما در قبال کره شمالی از کره جنوبی دفاع می کنم.
وی افزود: کشور باید قوی شود و نگداریم اجنبی در امور کشور دخالت کند، با دید بسته عقب می مانیم، باید به دوست و دشمن نشان دهیم که اهل منطق هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از دولت روحانی برای عدم شرکت در کنفرانس داووس تاکید کرد: این نشان دهنده ضعف دولت ماست، ما باید از این فرصت های بین المللی حداکثر استفاده را انجام دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان داخلی مثل انرژی ارزان و نیروی کار تحصیلکرده و ارزان افزود: جهان فقط آمریکا نیست، ایران با اتحادیه اروپا بخصوص آلمان و فرانسه ارتباط مستحکم سیاسی و اقتصادی برقرار کند.
پازوکی در ادامه با بیان ضرورت و اهمیت شفافیت در کشور گفت: می توانیم جزو ۱۵ اقتصاد برتر جهان باشیم اما کشورمان در سیستم اداری مشکل دارد و کشور گران اداره می شود.
وی افزود: امروز جای آزمون و خطا نیست، امروز یکی از دلایلی که نمی توانیم تولید ملی را افزایش دهیم نبود شفافیت در فضای اقتصادی حاکم است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: امروز شفافیت از نان شب برای اقتصاد واجب تر است و به شدت از پیوستن ایران به سازمان های بین المللی دفاع می کنم.

کد خبر: 908253

وب گردی

وب گردی