بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در پی اخبار کذب تفکیک جنسیتی

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در پی اخبار کذب تفکیک جنسیتی بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح زیر است:


این روزها شاهد درج خبری در رسانه های مختلف بودیم با این مضمون که از درب ورودی دانشگاه و اقدام به تفکیک جنسیتی دانشجویان با زنجیر و نرده کشی شده است؛ این خبر از بسیاری جهات برای ما دانشجویان واحد موجبات تکدر خاطر را فراهم کرده است و آن را اقدامی توهین آمیز به شان دانشجو میبینیم لذا خود را موظف دانستیم تا مرقومه ی حاضر را به جهت تنویر افکار عمومی صادر نماییم.

ابتدا تکدر خاطرمان از این جهت است که این رسانه ها آن زمان که همین دانشجویان در غربت حقوقشان تضییع میشد و صدای آنها را کسی نمیتوانست بشنود کجا بودند و در حمایت از این قشر چرا اقدامی نمی کردند، و از جهت دیگر این اقدامات را توهین آمیز به شان دانشجو می خوانیم زیرا نشان دهنده آن است که این افراد این دانشگاه را یا تهی از دانشجو میبینند و یا این دانشجویان را ناآگاه میدانند که این اخبار‌ جعلی را اینگونه و بدون حتی یک مصاحبه با یکی از فعالین دانشجویی منتشر میکنند و خود را ناشیانه جلودار احقاق حقوق دانشجویانی میخوانند که خود در همین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. لذا با صراحت اعلام میکنیم که چنین اقدامی و چنین خبری از پایه و اساس کذب بوده و این نرده ها و زنجیر ها ابتدای طرحی در جهت انتقال پارکینگ دانشجویان به جنب ساختمان سلف سرویس دانشگاه میباشد که مسیر عبور عابرین پیاده را از محل پارکینگ تا دانشکده ها را بسیار کوتاه می کند و یکی از مطالبات دیرینه ی همین دانشجویان نیز بوده است. و در حقیقت این نرده ها هم به جهت اینکه تصمیم ریاست محترم دانشگاه بر این است که تردد اتومبیل های اساتید و کارکنان به درب اصلی دانشگاه برگردد و دانشگاه دارای ظاهری آراسته و در شان دانشجو باشد و به جهت حفظ امنیت‌ خود این دانشجویان و جلوگیری از ورود ناخواسته افراد به مسیر حرکت اتومبیل ها صورت گرفته است. لازم به ذکر است که این خبر را به عنوان قشری فعال و حاضر در دانشگاه که کاملا در جریان امور جاریه می باشد قویا تکذیب میکنیم و بدینوسیله اعلام میداریم که به کسی اجازه نخواهیم تا اینگونه به شان دانشجویان توهین شود.
لذا قاطعانه حمایت خود را از ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر محمدرضا حبیبی اعلام میکنیم و تصمیمات ایشان که در همین فرصت کوتاه کاملا در جهت منافع دانشجویان واحد بوده را ارج مینهیم و این اخبار و گمانه زنی های بی پایه و اساس را که نشانه ناآگاهی از واقعیت ها و ضعف اطلاعات است را رد می کنیم.

جنبش صدای دانشجو
جمعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه

به گزارش ایسکانیوز، روزهای گذشته برخی از رسانه ها و سایت های خبری مدعی شده بودند: در دانشگاه آزاد کرمانشاه علاوه بر تفکیک ورودی دختران و پسران، محوطه دانشگاه نیز با زنجیر و نرده برای جلوگیری از عدم اختلاط دانشجویان جدا شده است!

روابط عمومی دانشگاه آزاد کرمانشاه هم طی بیانیه ای اعلام کرد:

پیرو خبر مجعول وکذبی در خصوص نصب نرده و موانع فیزیکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بر ای تفکیک جنسیتی و جداسازی دانشجویان در محوطه به اطلاع می رسد؛در این واحد دانشگاهی بصورت رسمی و غیر رسمی چنین تصمیمی اتخاذ وعملیاتی نشده است واین برداشت اشتباه و گمانه زنی برخی رسانه ها در فضای مجازی است.
نصب نرده ها و موانع در قسمت ورودی درب اصلی دانشگاه برای جداسازی حریم پیاده رو دانشگاه که اغلب مورد تردد دانشجویان است و خودروها در قسمت بلوار اصلی داخل دانشگاه صورت گرفته است و به هیچ وجه این موانع و نرده ها برای تفکیک جنسیتی و محدود کردن دانشجویان نصب نشده است؛ بلکه برای امنیت و سلامت آنان در عدم ورود به محوطه بلوار اصلی که محل تردد خودرواست انجام شده است.پس بدینوسیله ضمن رد ادعای برخی کانالهاو گروههای رسانه ای فضای مجازی در این خصوص،افزون بر رد این ادعای کذب اعلام می شود که دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه همواره درتکریم دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه تاکید دارد.
روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه

کد خبر: 909262

وب گردی

وب گردی