ساختار علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها ساماندهی می شود

مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی از اصلاح و ساماندهی ساختار علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امین قاسم بگلو در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیأت رئیسه اصلاح و ساماندهی ساختار علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها در دستور کار معاونت علوم پزشکی این دانشگاه قرار گرفت و در مرحله نخست دستورالعملی برای ساماندهی ساختار تدوین و به تعدادی از استانهای واجد الشرایط داراری رشته های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: هدف از ساماندهی ساختار، نظارت بر اجرای استانداردها و الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استانهای دارای واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر بگلو، چابک سازی، کاهش هزینه‌ها، نظارت بر ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اهداف اصلاح ساختار عنوان کرد و افزود: واحدهای مجری علوم پزشکی می توانند با هم افزایی از امکانات و منابع یکدیگر برای توسعه کمی و کیفی علوم پزشکی در استانها بهره ببرند.

مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی به طرح مناطق آمایشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانشگاه های علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: وزارت بهداشت در حال حاضر 10 منطقه آمایشی را برای دانشگاه های علوم پزشکی ترسیم کرده و به هر یک از این مناطق آمایشی مأموریتهایی را به تناسب پتانسیلهای هر منطقه واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ساختار علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مقدمه ای برای شکل گیری مناطق آمایشی است، خاطر نشان کرد: در این طرح واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقسیم مأموریتها می توانند از پتانسیل مناطق آمایشی برای توسعه رشته های علوم پزشکی و ارتقای کیفی آموزش پزشکی بهره مند شوند.

کد خبر: 910449

وب گردی

وب گردی