طهرانچی: دانشگاه رکن توسعه ی کشور است

به مناسبت رو مهندس نشست علمی صنعت و تجارت با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر فتح اله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد های غرب استان تهران  و اعضای هیأت علمی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت، در سالن آمفی تئاتر  دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در این نشست گفت: دانشگاه رکن توسعه ی کشور و مورد توجه جامعه است و خروجی دانشگاه ها باید آثار نشر یافته و دانش آموخته باشد.

وی در ادامه افزود: ما پژوهش را یک فرایند تکمیلی می دانیم و باید داده های پژوهشی طوری شود که مدیران صنعت و تجارت پشت درب دانشگاه ها منتظر خرید داده ها باشند. و باید بتوانیم از فروش داده تحولاتی را ایجاد کنیم.

طهرانچی با اشاره به سیاست های کلی نظام علوم و فناوری از جمله توجه به جامعه و اقتصاد ، گفت: باید جامعه را فرهیخته کنیم و همچنین اقتصاد را دانش بنیان کنیم.

دکتر مهدی فتح اله رئیس واحد های غرب استان تهران در ابتدای این مراسم اشاره ای به چالش های آموزش عالی کرد و گفت: ما باید در سیاست گزاری های آینده یه نیم نگاهی به این چالش ها و راه حلی برای حل این چالش ها داشته باشیم.

وی گفت: دانشگاها ی توسعه یافته چرخه ایده تا فناوری را مورد توجه قرار داده اند.

فتح اله اشاره ای به فرصت های صنعتی و تجاری شهرستان قدس کرد و گفت: تمرکز بیشتر مراکز صنعتی و تجاری در این منطقه است و خود شهرقدس بالغ بر ۴۵۰ هزار جمعیت دارد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : توسعه علمی برابر با توسعه صنعتی و تجاری است. اگر به دنبال توسعه صنعت و تجارت هستیم باید از نظر علمی توسعه یابیم.

دکتر فتح اله خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان فعال است که ۵۱ درصد از شاغلین قدس در این بخش مشغول به فعالیت هستند و وظیفه دانشگاه در عصر حاضر شکار فرصت، درک گلوگاه، ارایه راه حل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران خاطر نشان کرد: الگویی به نام طرح سرا در واحد شهرقدس سازماندهی و راه اندازی شده که از جمله اقدامات اجرایی توسعه این طرح می توان به بررسی کارشناسی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه و واحد، پیگیری و تامین و تجهیز امکانات ستاد مدیریتی سرا، تهیه و تدوین نظام موضوعات صنعت و تجارت اشاره کرد.

دکتر کاظمی، نایب رئیس برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، بر تقویت نیروی انسانی مطابق با بازارکار تأکید داشت و افزود: حدود ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه مشغول به کار نبوده که این موضوع یک چالش بزرگ در کشور بوده می بایست دانشگاه ها مطابق با بازارکار نیروی انسانی تربیت کنند. تولید علم باید باتوجه به نیاز کشور صورت گیرد و تشکیل جامعه دانشی امری لازم در کشور است و بهتر است مسائل کشوری از طریق دانشگاه ها برطرف گردد و این امر نهادیه شود.

وی ادامه داد: چالش هایی در نظام تولید علم وجود دارد که منجر به واگرایی می شود. بنابراین باید بحث برنامه های علمی جدی گرفته شود تا بتوان با رویکردهای مختلف و با یک جامعه دانشی، مسائل حوزه حل شود.

در پایان اعضای هیئت علمی و افراد حاظر در نشست سوالاتی را ارائه کردند که دکتر طهرانچی و دکتر فتح اله به همراه هیئت همراه به سوالات پاسخ دادند وارائه طریق نمودند این مراسم با زیارت مزار شهدای گمنام وافتتاح سرای صنعت به پایان رسید.

کد خبر: 910919

وب گردی

وب گردی