فردا ​پایتخت کتاب ایران  معرفی خواهد شد 

آیین پایانی چهارمین دوره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» و جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، فردا 8 اسفند ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، چهارمین دوره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» و جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» فردا با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران، دهیاران و مسئولان فرهنگی شهرها و روستاهای برگزیده و تقدیری برگزار می‌شود،

از میان 5 شهر راه‌یافته به مرحله نهایی داوری پایتخت کتاب، یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی شده و از 4 شهر دیگر با عنوان «شهر خلاق» تقدیر خواهد شد.

همچنین از میان 20 روستایی که به مرحله نهایی داوری چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر کتاب راه یافته بودند، 10 روستا به‌ عنوان روستاهای برگزیده معرفی می‌شوند و از 10 روستای دیگر تقدیر خواهد شد.

در این مراسم همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی خواهد پرداخت و علی‌اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و دبیر پایتخت کتاب، به ارائه گزارش عملکرد پایتخت کتاب و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می‌پردازد.

شهرهای و روستاهای برگزیده و تقدیری، علاوه‌ بر دریافت جوایز، در اولویت حمایت و پشتیبانی کلیه نهادهای درگیر در برگزاری این 2 رویداد، قرار خواهند گرفت.

در این برنامه همچنین گروه موسیقی با اجرای «محمد معتمدی» خواننده موسیقی سنتی، به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

مراسم پایانی این دو رویداد ترویج کتابخوانی، ساعت 14 فردا هشتم اسفند ماه، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 910947

وب گردی

وب گردی