ثبات و استحکام در حال بازگشت به «دانشگاه آزاد اسلامی» است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: با حضور دکتر فرهاد رهبر شاهد بازگشت اعتبار، آرامش و ثبات به دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر جزو اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که سال 1364 راه اندازی شد. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس واحد بوشهر، این استان فاقد دانشگاه و مرکز آموزش عالی بود، بنابراین با توجه به فلسفه وجودی دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف گسترش آموزش عالی در کشور به ویژه مناطق محروم ایجاد شد، واحد بوشهر از 32 سال پیش فعالیت علمی خود را آغاز کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را داشتم که سال 1365 رشته عمران را در واحد بوشهر راه اندازی کردم و تا قبل سال 67 که وارد مجلس شورای اسلامی شدم، به عنوان مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بوشهر همکاری داشته باشم و این همکاری تا به امروز هم ادامه داشته و اکنون عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات هستم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس این دانشگاه احساس می کنم که ثبات و استحکام در حال برگشت به دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحدهای استان بوشهر است.

شهریاری تاکید کرد: با توجه به اینکه دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر از چهره های ملی و علمی شناخته شده و فرهیخته کشور هستند، اعتبار آنان می تواند اعتبار خدشه دار شده دانشگاه آزاد اسلامی را برگرداند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده با توجه به همکاری 32 ساله ای که با دانشگاه آزاد اسلامی دارم و مدتی هم به عنوان قائم مقام معاون عمران سازمان مرکزی در این دانشگاه فعالیت داشتم، به خوبی با فضای دانشگاه آزاد اسلامی آشنا هستم و شناخت کامل به آن دارم و می توانم درباره وضعیت آن اظهار نظر کنم.

او با بیان اینکه مطمئنا با حضور دکتر فرهاد رهبر شاهد بازگشت اعتبار، آرامش و ثبات به دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود، افزود: ایجاد رشته های متناسب با نیاز و ظرفیت های منطقه ای و مهارت آموزی به دانشجویان یکی از تاکیدات دکتر رهبر در سفرهای استانی است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در پاسخ به این سوال که استان بوشهر چه ظرفیت هایی برای ایجاد و گسترش رشته های دانشگاه دارد؟ گفت: این موضوع بسیار مهم است، به عنوان نمونه ظرفیت های ویژه ای در حوزه دریا، شیلات، نفت و گاز در استان بوشهر وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به صورت تخصصی در رشته های مرتبط با حوزه نفت و گاز، شیلات و علوم دریایی و دریانوردی ورود کند.

او با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز قابلیت پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز استان را دارند، اظهار داشت: یکی از اقدامات دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پیگیری کند، تعریف و تاسیس رشته های جدید در استان هاست و استان بوشهر با چنین ظرفیت های خدادادی، قابلیت توسعه در حوزه آموزش عالی از طریق دانشگاه آزاد اسلامی را دارد.

401

کد خبر: 911317

وب گردی

وب گردی