تاکید امام جمعه اهر بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر یادواره 1200 شهید منطقه ارسباران

امام جمعه اهر بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر یادواره 1200 شهید منطقه ارسباران تأکید کرد و گفت: این یادواره نمونه‌ای از وحدت و اتحاد شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند بوده و در عین حال به وحدت و انسجام نیازمند هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امروز در جلسه هماهنگی پنجمین یادواره 1200 شهید منطقه ارسباران که در فرمانداری هوراند با حضور ائمه جمعه و فرمانداران ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری ششمین یادواره شهدای منطقه ارسباران در سال 97 بر عهده شهرستان اهر بوده سعی می‌کنیم تا در اوایل سال آینده یادواره شهدای منطقه برگزار شود و تاکنون برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

امام جمعه اهر بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر یادواره 1200 شهید منطقه ارسباران تأکید کرد و افزود: این یادواره نمونه‌ای از وحدت و اتحاد شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند بوده و در عین حال به وحدت و انسجام نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند منطقه ارسباران منطقه‌ی شجاعت است، گفت: مردم منطقه ارسباران مردمانی مؤمن، متدین، ولایتمدار و شهیدپرور هستند و در راه دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی 1200 شهید گلگون‌کفن تقدیم کرده‌اند، شهرستان اهر قبل از آنی که یادواره 1200 شهید را به‌صورت منطقه‌ای برگزار کند در شهرستان برگزار کرده بود.

حاجی‌زاده ادامه داد: هر سال هر کدام‌یک از شهرستان‌ها که یادواره شهدای منطقه ارسباران را برگزار می‌کند می‌بایست در سایر شهرستان‌ها نیز حال و هوای یادواره شهدای ارسباران هم وجود داشته باشد به‌طوری که الان هوراند این یادواره را برگزار می‌کند این‌طور نیست که بگوییم چون هوراند برگزار می‌کند ربطی به سایر شهرستان‌های منطقه ندارد حداقل شهرستان‌ها فضاسازی و تبلیغات این یادواره را انجام دهند.

امام جمعه اهر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون پاک شهدا بیمه‌ شده است، گفت: برای جلوگیری از ارتجاع لازم است تا یاد و نام شهدای گران‌قدر را زنده نگه‌داریم به ویژه با برگزاری یادواره‌های روستایی، شهری، محله‌ای، شهرستانی و منطقه‌ای زمینه‌ای در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی، نماز، قرآن کریم، حفظ والدین، ولایتمداری از وصایای شهدا به ملت عنوان کرد، بیان کرد: بهترین وسیله در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره‌های شهدا است.

حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تقریباً حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار و فرمانده سپاه عاشورا برای حضور در این یادواره قطعی شده و هر قدر که مدیران کل و خدمتگزاران نظام در این یادواره حضور داشته باشند همان اندازه تأثیرگذاری آن افزایش می‌یابد.

901/900

کد خبر: 911734

وب گردی

وب گردی