تغییر قیمت سکه تا پایان سال چگونه خواهد بود؟

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: در ابتدای هفته گذشته قیمت سکه یک میلیون و 560 هزار تومان بود که در پایان هفته با کاهش همراه شد و به قیمت یک میلیون و 490 هزار تومان رسید و با توجه به اینکه قیمت هر گرم طلا در بازار به 150 هزار تومان رسیده بود اما در هفته ای که گذشت قیمت ها مجددا به هر گرم 142 هزار تومان رسید.

عبادالله محمدولی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به روند معاملات بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: حدود یک ماهی بود که شاهد نوسانات بسیار زیادی در بازار طلا و ارز بودیم اما هفته گذشته عملکرد بانک مرکزی و رویکرد دستگاه ها برای کنترل بازار باعث ایجاد تعادل در بازار شد و بازار نسبتا آرامی را تجربه کردیم.

او با بیان اینکه در هفته ای که گذشت شاهد تغییرات اندکی در بازار طلا و سکه بودیم، گفت: در ابتدای هفته گذشته قیمت سکه یک میلیون و 560 هزار تومان بود که در پایان هفته با کاهش همراه شد و به قیمت یک میلیون و 490 هزار تومان رسید و با توجه به اینکه قیمت هر گرم طلا در بازار به 150 هزار تومان رسیده بود اما در هفته ای که گذشت قیمت ها مجددا به هر گرم 142 هزار تومان رسید.

محمدولی اظهار داشت: کنترل، نظارت و عملکرد بانک مرکزی در قیمت ارز باعث ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای این کالا شد، بنابراین نوسانات موجود در بازار ارز بسیار کمتر از بازار طلا و سکه بود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با تاکید بر اینکه قیمت طلا طی دو روز آخر هفته گذشته به دلیل عدم تعال در بازار عرضه و تقاضا روند افزایشی را در پیش گرفت، خاطرنشان کرد: در صورتی که همزمان با میزان تقاضا در بازار، عرضه صورت نگیرد شاهد افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان سال خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه قیمت طلا در تمام دنیا متاثر از اونس جهانی است، گفت: نباید اجازه دهیم تا زمینه کمبود دلار و سکه در بازار فرهم شود تا از این طریق مانع افزایش کاذب قیمت سکه و دلار و ایجاد حباب در بازار شویم.

محمدولی ارزیابی خود از اقدامات بانک مرکزی در راستای تنظیم بازار ارز را اینگونه بیان کرد: دولت باید بحث نقدینگی در کشور را به گونه ای مدیریت کند که نقدینگی به سمت تولید برود و در صورتی که شاهد چنین اتفاقی باشیم می توان امیدوار به احیای تولید در کشور باشیم.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان اینکه دولت باید اقداماتی را در راستای کاهش نرخ سود سپرده و تک رقمی کردن آن کند، افزود: طی چند روز اخیر که بانک مرکزی اقدام به افزایش نرخ سود کرد شاهد تغییراتی در بازار طلا و سکه بودیم. با توجه به اینکه دولت در کشور از جایگاه بسیار بالایی در کشور برخودار است بنابراین افراد جهت اقدامات دولت سرمایه های خود را به سمت سرمایه گذاری در بانک ها می برند اما دولت باید اقداماتی را دستور کار قرار دهد تا افراد سرمایه های خود را به سمت تولید ببرند.

401

کد خبر: 912181

وب گردی

وب گردی