مصر: گروه های افراطی باعث بالا گرفتن درگیری های سوریه شده اند

نماینده دائمی مصر در سازمان ملل در جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر برای بررسی اوضاع سوریه، تأکید کرد که گروه‌های افراطی علت شعله‌ور شدن درگیری‌ها در "غوطه شرقی" هستند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، "علاء یوسف" نماینده دائمی مصر در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که مصر از جمله کشورهای مسئول تدوین قطعنامه شماره ۲۱۶۵ شورای امنیت برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه است که در دسامبر ۲۰۱۷ به دلیل ضرورت رفع درد و رنج شهروندان سوری تصویب شد.

نماینده مصر در سازمان ملل همچنین بر اهمیت همکاری مشترک جامعه جهانی برای مقابله با گروه‌های افراطی از جمله داعش، النصره و دیگر گروه‌های وابسته به آن، تأکید کرد و گفت که این گروه‌ها، درگیری‌ها را شعله‌ور کرده و درد و رنج شهروندان سوری را افزایش و در برابر تلاش‌های صورت گرفته برای حل‌وفصل سیاسی مانع‌تراشی می‌کنند.

یوسف همچنین اظهار داشت که "ما جامعه جهانی را به تلاش جدی و بی‌طرف برای توقف درگیری‌ها به عنوان اساس احیای ثبات در سوریه و اجرای فراگیر قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت در خصوص برقراری آتش‌بس انسانی مستمر در غوطه شرقی به مدت ۳۰ روز، دعوت می‌کنیم".

شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجم اسفندماه (۲۴ فوریه) قطعنامه‌ ۲۴۰۱ را به منظور اعمال آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره، به اتفاق آراء تصویب کرد.

تصویب این قطعنامه در شرایطی صورت گرفت که با فشار روسیه، گروه‌های تروریستی از جمله نیروهای القاعده، جبهه‌النصره و داعش از زیر چتر حمایتی این آتش‌بس بیرون رفتند.

از زمان تصویب این قطعنامه گروه‌های مسلح در سوریه همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز خود در غوطه شرقی ادامه داده‌اند و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز سعی دارند دولت سوریه را به نقض این توافقنامه آتش‌بس متهم کنند.

کد خبر: 912369

وب گردی

وب گردی