در سفر رئیس جمهور به هرمزگان برخی نیازهای مردم پاسخ داده نشد

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شد، گفت: افتتاح این پروژه برای اشتغالزایی بسیار موثر است منتها مردم گله دارند که اشتغال این پالایشگاه بیشتر از مناطق دیگر کشور صورت می گیرد و از ظرفیت نیروی ماندگار در استان کمتر استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، روز چهارشنبه هفته گذشته رئیس جمهوری در سفری که به استان هرمزگان داشتند فاز اول طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و به منظور افزایش کمیت تولید و ارتقای کیفیت بنزین تولیدی سازگار با محیط زیست، با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

از جمله دستاوردهای این پروژه افزایش ظرفیت تولید بنزین نهایی پالایشگاه به میزان 4 میلیون لیتر در روز ، ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی بر اساس استاندارد یورو 4، حفظ و صیانت از محیط زیست از طریق بهبود کیفیت فرآورده ها و کاهش میزان انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، فراهم شدن زمینه های اشتغال مولد و مستمر و ایجاد بستر تربیت نیروی متخصص و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی شاغل و ارتقای توانمندی شرکتهای داخلی برای حضور موثرتر در عرصه های رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور خواهد بود.پ

رئیس جمهوری با بیان این‌که به زودی ۳۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل و ۳ میلیون لیتر سوخت هواپیما در استان هرمزگان تولید خواهد شد، گفت: فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بهار سال آینده افتتاح می‌شود.

در این سفر به برخی از انتظارات مردم پاسخ داده نشد

حسین هاشمی تختی‌نژاد در رابطه با سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان برای توسعه استان بود اما وی به برخی از انتظارات مردم پاسخ ندادند.

وی ادامه داد: در مناطق آزاد مانند اردبیل، خوزستان و مناطق دیگر مجوز تردد محدوده استان یا حداقل 100 کیلومتر را داده اند اما دربندرعباس به درخواست ما پاسخ نداده اند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یک بام و دو هوا بودن، صحیح نیست، تصریح کرد: در جاهای دیگر این اتفاق افتاده است اما بندرعباس خیر، و گفته اند چون واردات در اینجا صورت می پذیرد نمی شود کاری انجام داد.

وی با بیان این که مردم در انتظار اجرای عدالت هستند، افزود: مردم نگران و گله مند از این گونه تصمیم گیری ها هستند که چرا فقط برای بندرعباس صورت نمی گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ایجاد اشتغال میان مردم چقدر تاثیرگذار است، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از پالایشگاه هایی است که هر سه فاز هنگامی که راه بیفتد 36 میلیون لیتر در روز می تواند تولید داشته باشد که ما نه تنها می توانیم در این امر خودکفا باشیم بلکه بتوانیم صادرات هم داشته باشیم.

افتتاح این پروژه در اشتغالزایی استان بسیار موثر است

هاشمی ادامه داد: بنزینی که این پالایشگاه دارد یورو 5 است که دارای کیفیت بسیار خوبی است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان فاز اول این پروژه افتتاح شد، گفت: افتتاح این پروژه برای اشتغالزایی بسیار موثر است.

از ظرفیت نیروی ماندگار در استان کمتر استفاده می شود

هاشمی ادامه داد: مردم گله دارند که اشتغال این پالایشگاه بیشتر از مناطق دیگر کشور صورت می گیرد و از ظرفیت نیروی ماندگار در استان کمتر استفاده می شود.

وی ادامه داد: اگر رویکردی را پیگیری کنند تا رضایتمندی برای مردم به وجود آورند بسیار خوب است و مورد استقبال مردم استان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 912602

وب گردی

وب گردی