سفر دکتر ولایتی به عراق نشان دهنده سطح بالای روابط بین  دو کشور است

ادعاهای یک سایت دسته چندمی و زرد ارزش پرداختن ندارد. شما اکنون می‌بینید که بعد از سفر دکتر ولایتی به عراق و دیدارش با هیات‌های شیعی و اهل‌سنت، هیاتی از شیوخ اهل‌سنت به ایران سفر کردند و این موضوع نشان دهنده سطح بالای روابط میان دو کشور است.

به گزارش ایسکانیوز؛ روز شنبه سایت انتخاب هم راستا با جریان‌سازی رسانه‌های غربی همچون المانیتور و ... گزارشی را منتشر و در آن تلاش کرد فضای سیاسی حاکم بر عراق را ضد شیعی نشان دهد و آن را به نوعی به سفر اخیر دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به عراق و دیدارهایش با مسئولان ارشد این کشور منتسب کند.

سایت انتخاب در بخشی از گزارش ادعایی و دسته چندمی خود مدعی شد: «برخی اظهارات علی‌اکبر ولایتی در عراق که به صورت رسمی در کنفرانسی بیان و از سوی رسانه‌های عراقی نیز گزارش شده، باعث سوءاستفاده و موج سواری جریان‌های ضدایرانی در بغداد و تخریب وجهه جمهوری اسلامی شده است، به گونه‌ای که گروه‌های حامی ایران این روزها و پیش از انتخابات مهم عراق، در موضع ضعف قرار گرفته‌اند.»

دکتر صالح اسکندری، عضو تیم رسانه‌ای دکتر ولایتی در این‌باره گفت: «ادعاهای یک سایت دسته چندمی و زرد ارزش پرداختن ندارد. شما اکنون می‌بینید که بعد از سفر دکتر ولایتی به عراق و دیدارش با هیات‌های شیعی و اهل‌سنت، هیاتی از شیوخ اهل‌سنت به ایران سفر کردند و این موضوع نشان دهنده سطح بالای روابط میان دو کشور است. سفر شیوخ اهل سنت عراق به ایران لبیکی بود به سخنان دکتر ولایتی در عراق و نشان دهنده موفقیت دکتر ولایتی در اتحاد گروه‌های عراقی است.»

وی افزود: «مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفرشان به عراق هدف نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تحکیم روابط راهبردی میان تهران و بغداد دنبال کرد و بسی جای تاسف دارد که برخی رسانه‌ها چنین موضوع مهمی را نمی‌بینند و تلاش می‌کنند به جای اینکه تبیین کننده اصول نظام جمهوری اسلامی باشند، بلندگوی رسانه‌های غربی مغرضی همچون المانیتور شوند.»

صالح اسکندری با بیان اینکه چنین سیگنال‌های رسانه‌ای از سوی جریانی خاص با هدف تسویه حساب سیاسی انجام می‌شود، گفت: «خلاف ادعای مطرح شده نظام جمهوری اسلامی ایران از نفوذ خوبی در منطقه برخوردار است و کردها، اهل‌سنت عراق و شیعیان جایگاه ایران را درک می‌کنند و همه گروه‌های عراقی در تلاش هستند تا روابط خود را با ایران بهبود ببخشند.»

منبع:آنا

303

کد خبر: 913063

وب گردی

وب گردی