جشنواره بین المللی تئاتر اهواز در فروردین ماه برگزار می شود/راه اندازی سینمای بندر امام خمینی (ره) پس از 15 سال تعطیلی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: سینمای واقع در بندر امام خمینی (ره) پس از 15 سال تعطیلی ، بازسازی و راه اندازی شد.

محمد جوروند، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره فعالیت فرهنگی و هنری این استان در سال 96 به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: اتفاقات فرهنگی و هنری بسیاری در سال 96 در استان خوزستان رخ داده است؛ بر این اساس جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی مختلفی در تمام شهرستان های این استان برگزار شده است.

وی افزود: شهرستان سوسنگرد امسال شاهد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عربی بود که در ادامه این رویداد برنامه ریزی هایی برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر اهواز در فروردین ماه سال 97 در حال انجام است.

جوروند ادامه داد: در حوزه شعر هم فعالیت های مهمی در سطح استان انجام شده است که از آن جمله می توان به تشکیل انجمن های شعر در شهرستان های مختلف اشاره کرد و در همین راستا به مناسبت جشن غدیر در تمام شهرهای عرب نشین استان، جشنواره شعر عربی برگزار شد.

وی افزود: در استان خوزستان جشنواره بین المللی شعر عربی برگزار شد که چند کشور عربی هم برای حضور در این جشنواره حضور داشتند و افتتاحیه این رویداد ادبی در شهرستان کارون بود و اختتامیه این رویداد در شهرستان شوش برگزار شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه هنرهای تجسمی استان خوزستان، اظهار کرد: گالری های مختلفی در حوزه عکاسی و هنرهای تجسمی در شهرستان های مختلف برگزار شد.

برگزاری 70 کنسرت در سال 96 در استان خوزستان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره برگزاری کنسرت ها در این استان، گفت: نزدیک به 70 کنسرت در استان در طول سال 96 برگزار شد و هیچ برنامه موسیقایی در استان خوزستان لغو نشد.

جوروند ادامه داد: 19 میلیارد تومان از طرف استاندار خوزستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده که برای پروژه های مختلفی در استان در نظر گرفته شده و از آن جمله می توان به ساختمان خانه هنرمندان در اهواز اشاره کرد که در پنج طبقه ساخته شده و در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به حضور دوقوم لر بختیاری و عرب در استان خوزستان ادامه داد: علاوه بر جشنواره شعر عربی، رویدادهای ادبی مهمی هم با توجه به حضور قوم لر بختیاری در این استان برگزار شد که در شهرستان های شادگان، دشت آزادگان، اهواز و شوش برپا شد.

برگزاری جشنواره شاهنامه خوانی برای تحکیم بنیان های ملی

جوروند افزود: برای تحکیم بنیان های ملی هم برنامه هایی در استان خوزستان برگزار شده است که از آن جمله می توان به جشنواره شاهنامه خوانی اشاره کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان خوزستان با اشاره به اضافه شدن سالن های سینما در این استان، گفت: در سال 96، هشت سالن سینما در شهرستان ها اضافه شده است که سالن ایی را که به بخش خصوصی واگذار کرده بودیم را با مشارکت بخش خصوصی به سالن های نمایش دهنده فیلم بازگردانیم.

وی افزود: در شهرستان های بندر امام خمینی، ماهشهر، شوش، مسجد سلیمان و اندیمشک سالن های دیجیتال راه اندازی کردیم.

جوروند ادامه داد: سینمای واقع در بندر امام خمینی پس از 15 سال تعطیلی راه اندازی شد.

کد خبر: 913071

وب گردی

وب گردی