حمایت فرانسه از رژیم کودک کش آل سعود را مورد سوال قرار می دهیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : از طرف های فرانسوی قطعا سوال خواهیم کرد که چرا فرانسه که ادعای متمدن بودن را دارد از کشوری حمایت می کند که روزانه یمن را مورد حملات وحشیانه خود قرا می دهد و هزارن زن و کودک را به خاک و خون می کشد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در خصوص سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و بحث پیرامون حضور ایران در منطقه و مسائل موشکی گفت: سفر آقای لودریان در پی سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مذاکره و گفت و گو برای حل مناقشات منطقه ای صورت گرفته است.

وی افزود: فرانسه از جمله کشورهایی است که در دوران پسا برجام بیشترین منافع اقتصادی را از این توافق برده است؛ فرانسوی ها بر خلاف بهره برداری اقتصادی که از برجام داشته اند مواضع خصمانه ای را علیه ایران اتخاذ کرده و همراهی بسیار زیادی را با آمریکا داشته اند.

نقوی حسینی ادامه داد: قبل از سفر آقای لودریان به ایران، پیش شرط هایی در این خصوص در برخی رسانه ها مطرح شده بود که وزیر امور خارجه بر مبنای این مسائل می خواهد صحبت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با طرف فرانسوی کاملا روشن است؛ ایران در توافق هسته ای هیچ نوع مذاکره ای به غیر از انجام تعهدات طرف مقابل نخواهد داشت.

وی با بیان این که رهبر انقلاب، ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه بارها اعلام کرده اند که برجام های دیگری در آینده وجود نخواهد داشت تصریح کرد: به برجام نه چیزی اضافه خواهد شد و نه چیزی از آن کم خواهد شد؛ حوزه مسائل موشکی نیز موضوعی داخلی است و به هیچ کشوری ربطی ندارد. در این حوزه هیچ مذاکره ای وجود نخواهد داشت و منتظر نظر هیچ کشوری نخواهیم ماند.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه طرح موضوع موشکی توسط فرانسه را به هیچ وجه نخواهد داد؛ اما در مسائل منطقه ای گفت و خواهیم داشت به عنوان مسائل درباره موضوع یمن که فرانسه از عربستان حمایت می کند، قطعا گفت و گو خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از طرف های فرانسوی قطعا سوال خواهیم کرد که چرا فرانسه که ادعای متمدن بودن را دارد از کشوری حمایت می کند که روزانه یمن را مورد حملات وحشیانه خود قرا می دهد و هزاران زن و کودک را به خاک و خون می کشد.

302

کد خبر: 913155

وب گردی

وب گردی