احزاب و سازمان های مردم نهاد بیشتر فعال باشند/گفت وگو تنها راه حل مشکلات مردم

استاندار قزوین در رابطه با جایگاه احزاب در میان مردم استان گفت: احزاب معمولا در انتخابات مجلس، شورای شهر یا ریاست جمهوری خودشان را نشان می دهند اما در مجموع من اعتقاد دارم که احزاب و سازمان های مردم نهاد باید بیش از این فعال باشند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، هفته گذشته وزیر کشور در ابلاغیه ای به استانداران ماموریت ویژه ای داد که بر پایه آن استانداران مکلف هستند بر اساس منشور گفتگوی سیاسی، برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی قانونی را تسهیل و بر انجام آن نظارت و امنیت این تجمعات را هم با همکاری مراجع ذیصلاح به نحو مطلوب تامین کنند.

عبدالمحمد زاهدی در این ارتباط در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اولین کاری که استاندار انجام داده ترفیع در صدور مجوزها است و دوم تامین مکان مناسب برای برگزاری تجمعات و دیگری جلوگیری از به وجود آمدن مشکل، در مجموع از مردم حمایت می کنیم تا صحبت هایشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال در هفته گذشته با جمعی از جوانان استان جلسه ای داشتم که یک نمونه از این گونه فعالیت ها بود.

استاندار قزوین با بیان این که سعی داریم با اقشار مختلف جلسه برگزار کنیم، افزود: ممکن است متقاضی برخی اقشار، سمن ها و احزاب باشند و یا حتی خود ما جلساتی را در سفرها به شهرستانها، بخش ها و روستاها داشته و با مردم صحبت کنیم.

زاهدی با بیان این که تجمعات تاکنون عمدتا از سوی احزاب، گروه ها، انجمن های دانشجویی و یا سازمان های مردم نهاد بوده، ابراز داشت: تاکنون هرکدام از این گروه ها خواستار تجمع بوده اند خیلی سریع با آنها همکاری داشته و خواهیم داشت و مجوز برگزاری تجمع را صادر کرده ایم.

احزاب و گروه ها برای برگزاری تجمع به استاندار رجوع کنند

وی در پاسخ به این سوال که گروه ها برای برگزاری تجمعات باید از چه راهی اقدام کنند، گفت: گروه ها با مراجعه به استانداری می توانند پیگیر مجوز تجمع خود بوده و سپس استاندار یکسری بررسی هایی انجام می دهد تا مشکلی به وجود نیاید.

استاندار قزوین با بیان آن که تا بحال هر کسی مجوز خواسته ما آن را صادر کرده ایم، گفت: دوشنبه گذشته یک انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی همایشی را با حضور دکتر ابتکار یکی از فعالان حوزه زنان برگزاری کرد که استانداری مجوز برگزاری این همایش را صادر کرده بود.

تنها راه حل مشکلات مردم گفت وگو است

وی در پاسخ به این سوال که آیا این گونه تجمعات به نتیجه رسیده است یا خیر، ادامه داد: بله؛ موضوع گفت وگو تنها راه حل برای رفع مشکلات باید در نظر بگیریم به آن معنا که تنها راه صحیحی که به نظر می رسد بتوانیم در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم و مردم با ما صحبت کنند همین گفت وگو ها است که بخشی از این گفت وگو ها در ملاقات عمومی صورت می گیرد؛ سپس موضوع دیگر حضور در میان مردم و همچنین تجمعاتی که گاهی اتفاق می افتد از مردم دعوت میکنم تا به داخل آمده و با آنها صحبت می کنم.

زاهدی در رابطه با هدف وزیر کشور در ارائه این دستور به استانداران گفت: هدف از این دستور آن است تا اگر مردم حتی به مساله ای اعتراض داشته باشند یک فضایی را باید ایجاد شود تا نظر و اعتراضشان را به ما اعلام کنند؛ اصولا هر اعتراضی از راه گفت وگو به نتیجه خواهد رسید.

احزاب و سازمان های مردم نهاد بیشتر فعال باشند

استاندار قزوین در رابطه با جایگاه احزاب در میان مردم استان اظهار داشت: احزاب معمولا در انتخابات مجلس، شورای شهر یا ریاست جمهوری خودشان را نشان می دهند اما در مجموع من اعتقاد دارم که احزاب و سازمان های مردم نهاد باید بیش از این فعال باشند.

وی ادامه داد: هنگامی که می گوییم مردم باید با دولت ارتباط داشته باشند و حرف هایشان را بزنند این امکان وجود ندارد که مردم بخواهند هر روز بیایند و صحبت هایشان را انجام دهند بنابراین احزاب، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها با هر تفکر یا گرایش سیاسی درواقع افکار عمومی را نمایندگی می کنند و مشکلات مردم را منعکس می کنند.

زاهدی با تاکید بر این که احزاب باید فعالتر باشند، تصریح کرد: احزاب، سازمان های مردم نهاد و همینطور رسانه ها وسیله ارتباطی میان حاکمیت و مردم و منعکس کننده نظرات مردم هستند و ما هم به عنوان مدیران جامعه باید با احزاب، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها ارتباط داشته باشیم.

حضور استانداران در میان مردم

استاندار قزوین تاکید کرد: علاوه بر آن ساز و کارهای دیگری که می توان برای ارتباط با مردم نام برد حضور در میان مردم است، در مناسبت های مختلف معمولا سفرهایی که به روستاها و بخش ها می رویم در محل یا مسجدی با مردم صحبت کرده و از نظراتشان آگاه می شویم.

وی افزود: همچنین امروزه فضای مجازی یک وسیله ارتباطی بسیار سریعی است که ما معمولا در جریان نظرات بخشی از مردم قرار می گیریم.

901/900

کد خبر: 914290

وب گردی

وب گردی