دیدارهای سعودی - صهیونیستی برای ضربه زدن به فلسطین

یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دیدار‌های محرمانه مقامات صهیونیستی و سعودی با میانجیگری مصر با هدف آسیب رساندن به تشکیلات خودگردان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه اماراتی دیلی الخلیج تایمز به نقل از یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: مقامات صهیونیستی و سعودی با میانجیگری مصر، چند نشست محرمانه در قاهره برگزار کرده اند.

این مقام تشکیلات خودگردان که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: نمایندگان عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و مصر طی چند دیدار در یکی از هتل های مجلل قاهره در خصوص مسائل اقتصادی به ویژه منطقه دریای سرخ و موضوع تشکیلات خودگردان بحث و گفتگو کردند.

این مقام با اشاره به روند بهبود روابط میان تل آویو و ریاض گفت: روابط گرم میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به تشکیلات خود گردان آسیب می رساند. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی دیگر بزرگترین دشمن منطقه نیست.

در حالی که رژیم صهیونیستی با هیچ یک از کشورهای جهان عرب (به جز مصر و اردن) روابط دیپلماتیک ندارد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیشتر ادعا کرد این رژیم روابط پرثمری با کشورهای جهان عرب دارد که همانند یک «راز کلی» حفظ شده اند.

برخی رسانه ها اعلام کردند ریاض و تل آویو به منظور برقراری روابط سیاسی رسمی، چندین مذاکره محرمانه داشته اند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، اواخر ماه گذشته طی دیدار با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، در قاهره از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواست تا به منظور پایان دادن به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، توافق موسوم به «معامله قرن» را بپذیرد. عباس ضمن رد این درخواست، این توافق را «توهین قرن» نامید.

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، تنش های میان دو طرف تشدید شده است.

کد خبر: 914614

وب گردی

وب گردی