ورود و حمایت از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی باید در اولویت باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در دومین سمپوزیوم بیماری‌های اعصاب و سلول‌های بنیادی گفت: ورود به بحث سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت از فعالیت‌های این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین سمپوزیوم بیماری‌های اعصاب و سلول‌های بنیادی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در این رویداد با اشاره به سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌ها و اقدامات ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را در 4 حوزه اصلی آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و توسعه مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلولی برشمرد.
وی بیان کرد: ارائه خدمات بالینی جدید، ایجاد شغل و ایجاد درآمد به مطالبه اصلی مردم در این حوزه تبدیل شده است. با وجود مشکلات مالی در کشور، در این حوزه بسیار خوب عمل شده است اما در این حوزه باید بخش خصوصی بیشتر از دولت ورود کند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در ادامه بابیان اینکه ایران توسعه بسیار خوبی در دهه گذشته در زمینه سلول‌های بنیادی پیدا کرده است، گفت: ورود به بحث سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت از فعالیت‌های این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.
وی افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناورانه توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد و بخشی دیگر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود و این آینده‌نگری زمینه‌ساز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.
دومین سمپوزیوم یک روزه بیماری‌های اعصاب و سلول‌های بنیاد با محورهای مهندسی بافت و پزشکی بازساختی درترمیم عصب، چالش‌های سلول‌درمانی در بیماری‌های اعصاب، اخلاق پزشکی و سلول درمانی در بیماری‌های اعصاب، آینده پزشکی بازساختی در بیماری‌های اعصاب، جایگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی و بیماری‌های اعصاب، نقش سلول درمانی در بیماری‌های نورومتابولیک برگزار شد.

کد خبر: 914901

وب گردی

وب گردی