سروری: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چهره های خدوم را از رانت خواران جدا می کند

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اعتماد ملی را افزایش می دهد گفت: به علت عملکرد غلط، متاسفانه بعضی از مدیران و مسئولان حقوق های نجومی گرفتند، از رانت های بسیاری استفاده کردند و به نظر من این طرح در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درخصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: من فکر می کنم یکی از موضوعاتی که به شفافیت در جامعه کمک می کند؛ اعتماد ملی را افزایش می دهد و رابطه بسیار صمیمی را بین مسئولان دولت و ملت ایجاد می کند طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان است.

وی اضافه کرد: به نظرم این طرح با روح قانون اساسی که در موادی تصریح دارد که باید وزرا و مسئولان تراز اول دارایی های قبل و بعد از مسئولیت خود را ارائه کنند و قوه قضاییه به آنها رسیدگی کند، توطئه دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: به نظر من این طرح در شرایط کنونی بسیار لازم الاجرا و ضروری است از این حیث که امروز بعضی از عملکرد مسئولان، فضاسازی های رسانه ای و فضای مجازی دشمن تلاش کرده است که یک چهره فاسدی را از مدیران و مسئولان به نمایش بگذارد و این امر باعث شده است که به علت عملکرد غلط، متاسفانه بعضی از مدیران و مسئولان حقوق های نجومی گرفتند، از رانت های بسیاری استفاده کردند و بالاخره لغزش های جدی ای پیدا کردند.

پروزیز سروری در ادامه افزود: امروز ما شاهد برخورداری این مسئولان از فرصت های ملی هستیم که متعلق به همه ملت است اما آنها این فرصت ها را در اختیار خودشان گرفتند و برای افزایش ثروتشان مبادرت کردند؛ این موضوع چهره مدیران پاک را مخدوش کرده است و بالاخره دغدغه ها و گلایه هایی را برام مردم به وجود آورده؛ چرا که مردم ما نشان دادند که از کمبودها آنقدر گلایه مند نیستد که از تبعیض گلایه دارند.

وی تصریح کرد: من فکر می کنم که همه ما رسانه ها، احزاب، گروه ها و شخصیت ها باید تلاش کنیم که با تقویت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان جلوی برنامه ریزی های مفسدان و رانت خواران که شروع کردند این طرح را تضعیف کنند و زمینه تضعیفش را در مجلس با مشکل مواجه کنند؛ بگیریم.

سروری با تاکید بر اینکه نمایندگان ملت باید به این موضوع و طرح اعاده اموال نامشروع توجه راسخ داشته باشند بیان کرد: امروز ضربه سختی به اعتماد ملی وارد شده است و مردم استنباط خوبی از مسئولان خود ندارند این طرح می تواند چهره های خدوم را از چهره های رانت خوار مفسد جدا کند.

وی در ادامه افزود: در دولت ما قسمت اعظمی از مسئولان پاک هستند اما در این میان عده ای هستند که مسئولیت خود را یک لقمه چرب و نرمی برای خودشان می دانند که با آن حق ملت را به تاراج ببرند از این نظر این طرح در این راستا تلاش می کند که یک آیینه مشخصی از دارایی های مسئولان را به ملت ارائه کند و همچنین از وقوع جرم، فساد و رانت پیشگیری کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی مسئولی می داند که دارایی های قبل و بعد از مسئولیتش به انظار عمومی گذاشته می شود و قوه قضاییه آن را مورد رسیدگی قرار خواهد داد به طور طبیعی خودش بازدارندگی ایجاد می کند و جلوی بسیاری از سواستفاده ها را خواهد گرفت.

پرویز سروی درباره تاثیر گذاری طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جبران عقب ماندگی عدالت در کشور گفت: به نظر من این طرح در جهت کاهش فاصله طبقاتی می تواند موثر باشد و بویژه اینکه می تواند عقب ماندگی هایی را که رهبر انقلاب در بعد عدالت فرمودند جبران کند البته این تنها یک قطعه از پازلی است که باید در رابطه با عدالت مورد اجرا قرار گیرد اما جزء موارد موثر و مفیدی خواهد بود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این طرح چه ضمانت های اجرایی نیاز دارد که به مرحله عملیاتی برسد بیان کرد: این انتظارات را مجلس باید تنظیم کند؛ قطعا در دستورالعمل هایی که از سوی قوه قضاییه مصوبه محکمی که مجلس بتواند به تصویب برساند می تواند ضمانت های لازم را در آن پیش بینی کند درباره همین ماده قانونی که در قانون اساسی وجود دارد به نظرم تا الان برون دادی از این ماده به مردم گزارش داده نشده است.

وی در پایان تصریح کرد:به نظرم نمی شود این طرح را قبول کرد اینکه از ابتدای انقلاب تا الان هیچ مسئولی سو استفاده نکرده است و دارایی هایش به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا نکرده وقتی وزیری که سالها در این کشور وزیر بوده دارایی هایش را بیش از هزار میلیارد عنوان می کند و همچنین بعضی وزرای دیگر این دارایی را بیشتر اعلام می کن؛ من فکر نمی کنم که این فرد، فرد قابل قبولی بوده باشد و اینکه مسئولان و مدیران مشمول قانون مرتکب سواستفاده، فساد و برداشت های نجومی نشده اند، این موضوع قابل قبول نیست.

304

کد خبر: 915177

وب گردی

وب گردی