برزگر: بهترین اتفاق سال، انتخابم به عنوان مربی جوانان پرسپولیس بود/ آرزو می کنم بلاهای آسمانی کمتر شود

مربی تیم جوانان پرسپولیس گفت: ان شاءالله سال جدید بهترین سال برای هموطنانم در همه زمینه ها باشد و از صمیم قلب آرزو می کنم درد و رنج و حتی بلاهای آسمانی کمتر شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، محمد برزگر، ستاره سال های نه چندان دور تیم فوتبال پرسپولیس که در اولین قهرمانی لیگ برتری سرخ پوشان، عضو این تیم بود حالا در قامت مربی تیم جوانان این باشگاه فعالیت می کند. به بهانه آغاز سال نو با او گفت و گو کردیم که ماحصل این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

* سال 1396 برای شما چگونه گذشت؟
سال 96 سال بسیار خوبی برای من بود، یعنی بهتر از این نمی شد. چیدمانی که خداوند برایم قرار داد، سالی عالی را رقم زد. به باشگاه محبوبم برگشتم و مربی تیم جوانان پرسپولیس شدم و از طرف دیگر آکادمی فوتبالم را ارتقا دادم. در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. البته مشکلات خاص خود را هم داشتم ولی برنامه اصولی، منظم و مدونی را پیگیری می کردم و به بسیاری از خواسته هایم در سال 1396 رسیدم.

* بهترین اتفاق سال برای تان چه بود؟
بهترین اتفاق، انتخابم به عنوان مربی تیم جوانان پرسپولیس بود.

* تلخ ترین خاطره سال 96؟
متأسفانه اتفاقات تلخ زیادی مثل حادثه کشتی سانچی، زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای یاسوج رخ داد و همه این فجایع، خاطرات تلخی در ذهن همه مردم ایران ثبت کرد. نمی توانم بگویم کدام حادثه مرا بیشتر متأثر کرد چون از همه شان به یک اندازه ناراحت شدم. هموطنان زیادی در زلزله از دنیا رفتند و بسیاری دیگر در شرایط سختی زندگی می کنند، ملوانان ما در سانچی، زنده زنده سوختند و هواپیما هم داغ دیگری بر دل مان گذاشت. ان شاءاله در سال جدید شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

* به سال 1397 امیدوارید؟
صددرصد، مطمئنم یک سال معجزه آسا در انتظار خودم و تمام مردم ایران خواهد بود.

* به پرسپولیس برسیم. اگر بخواهید مقایسه کنید، تیم برانکو بهتر است یا پرسپولیس دهه شصت و هفتاد؟
من خاطرات خوشی از پرسپولیسِ دهه شصت و هفتاد دارم. بچه بودم که بازی های تیم رویایی دهه شصت را تماشا می کردم. نمی توان این تیم را با تیم دهه شصت مقایسه کرد. واقعا آن زمان ستاره های بی بدیلی در فوتبال ایران بودند چون در آن شرایط و امکانات، ستاره شدن بسیار سخت بود. منظورم این نیست که فوتبالیست های کنونی ضعیف هستند. آنها بسیار تلاشگر هستند و جای تبریک دارد که دل هواداران را شاد می کنند اما در مسیری قرار گرفته اند که امکانات برای شان مهیاتر است. امروز پرسپولیس، هزینه می کند، زمین تمرین خوب دارد و همه چیز برای روند رو به رشدش فراهم است. دهه شصت یک روزنامه «دنیای ورزش» و یک «کیهان ورزشی بود». زمان ما چند روزنامه صبح و هفته نامه اضافه شدند ولی الان نه تنها خبرگزاری ها و سایت های فراوانی هستند بلکه تلگرام و اینستاگرام هم به رسانه شخصی بازیکنان تبدیل شده است. پخش مستقیم تمام بازی ها نیز بازیکنان را در مرکز توجه قرار داده است.

* صحبت پایانی...
ان شاءالله پرسپولیس روند خوبش را ادامه دهد. سرخ پوشان باید در سال های آینده هم قدرت خود را حفظ کنند تا دیگران نگویند موفقیت شان یک اتفاق و حادثه بوده است. در پایان سال نو را به همه مردم ایران تبریک می گویم و ان شاءالله سال جدید بهترین سال برای هموطنانم در همه زمینه ها باشد. از صمیم قلب آرزو می کنم درد و رنج و حتی بلاهای آسمانی کمتر شود.

604

کد خبر: 915557

وب گردی

وب گردی