ماراتن تلویزیون برای نوروز 97/ کدام سریال‌ها از چه شبکه‌ای پخش می‌شوند؟

رسانه ملی در نوروز 97 نیز مانند همه ساله تدارک ویژه ای برای مردم در شبکه های مختلف سیما دیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، صدا و سیما که این روزها با سریال های مختلف از شبکه های خود توانسته رضایت مخاطب را به میزان بیشتری جلب نماید و آمار و ارقام تعداد بیننده خود را نیز بالاتر ببرد.

رسانه ای که در تحلیل های روزانه خبرگزاری ها و در گپ و گفت های معمول مردم به کم کاری متهم می شد و نمی توانست مخاطب را یکی دو سریال خود راضی نگه دارد، امروز به جایی رسیده است که از مخاطب خود فرصت نفس کشیدن را گرفته و با سریال های جذاب و برنامه های مختلف و پرطرفدار نمره قبولی خوبی را از بیننده خود دریافت کند. این مهم آنجایی اهمیت دو چندان می یابد که جذابیت تلویزیون به یک شبکه خاص معطوف نمی شود و تقریبا تمامی شبکه ها سهم و نقش خود را در اجرای این امر به خوبی ایفا می کنند.

تولیدات صدا و سیما در ایام به خصوصی از سال بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، که از مهمترین آن ها می توان به ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد. پخش سریال هایی مانند مرد هزار چهره، دارا و نداردودکش، پایتخت و ... تجارب خوبی است که مدیران و تولید کنندگان صدا و سیما را متوجه نیزا تلویزیون به ساخت سریال های جذاب و کمدی در ایام عید می سازد.

در عید امسال هم به نظر می رسد که رسانه ملی با دست پر به سراغ مخاطب آمده است. برنامه های تحویل سال در شبکه های مختلف و با حضور بهترین و محبوب ترین مجری های این رسانه، تولیداتی همچون «دورهمی»، «کلاه قرمزی» که با توجه به مشکلات بوجود آمده برای پخش آن در سال 96 و اختلاف نظر تهیه کننده و مدیران شبکه؛ امسال قرار است تا این برنامه که مخاطبین بسیاری را نیز به خود اختصاص می دهد به روی آنتن برود و «خندوانه» -که البته به خاطر مشکلاتی که برای لوکیشن برنامه و پس گرفتن آن توسط شهرداری به وجود آمد احتمال اینکه از ابتدای نوروز شاهد پخش این برنامه باشیم کاهش یافته است.

اما در این میان سریال های نوروزی ای که برای پخش در شبکه های مختلف در نظر گرفته شده اند توجه بیشتری را بخود جلب کرده اند. سریال هایی که هر کدام به تنهایی کافی است تا آنتن رسانه ملی مخاطب بیشتری داشته باشد.

**«پایتخت 5»

کار جدید سیروس مقدم با تهیه کنندگی الهام غفوری، که چند سالی است در کنار گروه بازیگری خود یعنی ریما رامین‌فر، محسن تنابنده، علیرضا خمسه، مهران احمدی و سارا و نیکا‌ فرقانی اصل، با سریال پایتخت مهمان خانه‌های مردم می‌شوند.

این بار سیروس مقدم پس از ساخت سریال «علی البدل»برای نوروز ۹۶ ، تولید «پایتخت ۵» را برای عیدانه ۹۷ به پایان رسانده است و باید منتظر ماند و دید که این بهار نیز تا چه میزان می‌تواند در جلب رضایت مخاطبان موفق باشد.

«افتاده ها»

«افتاده ها» به تهیه کنندگی مجید اوجی و بازیگردانی محمدرضا شریفی نیا و بر اساس طرحی از احسان جوانمرد آماده تولید شده که در تعطیلات نوروز از شبکه دو پخش خواهد شد. محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، علی صادقی، مریم معصومی، علی اوجی و ارسلان قاسمی از جمله بازیگران این سریال هستند. البته از مراحل تولید این سریال خبر دقیقی در دست نیست اما طبق اعلان مسئولان شبکه 2 این سریال به نوروز 97 خواهد رسید.

در خلاصه داستان این سریال 15 قسمتی آمده است که: «دو برادر که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت هایی رسیده اند، در ایام نوروز تصمیم می گیرند به درخواست یکی از برادرها به صورت زمینی به کیش سفر کنند.»

«دیوار به دیوار ۲»

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سامان مقدم با ایفای نقش رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری، امیر مهدی ژوله در نوروز ۹۶ به روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت. قرار است سری دوم این مجموعه نوروز امسال روی آنتن برود.

«آرماندو»

ایرج محمدی که پیش از این در نوروز ۹۵ ، با سریال «زعفرانی» از شبکه دو سیما مهمان خانه‌ ایرانیان بود، این بار با همکاری و کارگردانی احسان عبدی‌پور مجموعه تلویزیونی «آرماندو» را برای ایام نوروز ۹۷ آماده کرده است.

این مجموعه تلویزیونی با حضور بازیگرانی همچون محمدرضا هدایتی، علی مسعودی، مرجانه گلچین، علی اوجی، سحر ولدبیگی، الیکا عبدالرزاقی قرار است با موقعیت‌های کمدی فضای طنز متفاوتی را رقم بزند.

«شب عید»

سعید آقاخانی با تولید سریال به تلویزیون برمی‌گردد؛ در این سریال حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، حسین محب‌اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی و علی هاشمی از جمله بازیگرانی هستند که در کنار سعید آقاخانی کارگردان و جواد فرحانی تهیه کننده به ایفای نقشه پرداخته‌اند.

با توجه به پیشینه خوبی که از سعید آقاخانی در ساختار سریال‌سازی برای تلویزیون سراغ داریم و آنچه در نوروز ۹۴ از «بیمار استاندارد شده» دیده‌ایم، به نظر می رسد این سریال هم می‌تواند مانند دیگر آثار آن به خوبی در بین مخاطبان جای باز کند.

تا امروز چیدمان مجموعه‌های تلویزیونی در ایام نوروز ۹۷ به این شکل مشخص شده است و ۴ کارگردان با ۴ گروه کارگردانی مشغول آماده سازی عیدانه‌ها هستند و انتظار می رود با توجه به برنامه های آماده ی پخش و برنامه ها و سریال های در حال تکمیل و طی آخرین مراحل می توان نوروز سال 97 را یکی از به یاد ماندنی ترین سال های رسانه ملی برشمرد و منتظر بازخوردهای بسیار مثبت از جانب مخاطبین این رسانه بود.

500

کد خبر: 915820

وب گردی

وب گردی