کاسادو: رشد و توسعه به معنای واقعی را در ایران دیدم/ در قبال پوشش بانوان قابل انعطاف هستیم

رئیس اتحادیه جهانی سه گانه گفت: موضوع پیچیده پوشش بانوان ایرانی باید حل شود که ما در این خصوص قابل انعطاف هستیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ماریسول کاسادو، رئیس اتحادیه جهانی سه گانه در حاشیه مسابقات دوگانه بانوان قهرمانی کشور اظهار داشت: به همان دلیلی که به کشورهای دیگر سفر می کنم به ایران هم آمدم، آن هم چیزی نیست غیر از رشد و‌ توسعه ورزش سه گانه در تمام کشورها.

رئیس اتحادیه بین المللی سه گانه ادامه داد: می دانم حضور من در ایران خیلی از در ها را به روی این ورزش باز می کند و ایران می تواند به اهدافی که دارد برسد.

عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ادامه داد: چیزی که من در ایران دیدم، همان رشد و توسعه به معنای واقعی بود. حالا ما آماده هستیم تا با خیلی از مشکلات روبرو شویم و آنها را حل کنیم. صبور در این مدت بسیار تلاش کرده تا این رشته به چنین جایگاهی رسیده است.

کاسادو عنوان کرد: مسابقات دوگانه قهرمانی ایران واقعا هیجان آور بود. مکان مسابقه بسیار خوب چیدمان شده و بسیار به سطح استاندارد نزدیک است. مهم نیست که این مسابقه در چه سطحی برگزار می شود بلکه مهم این است که بانوان حضور داشته باشند و به این ورزش بپردازند.

وی درمورد جایگاه این رشته در جهان اظهار داشت: ورزش یعنی تربیت شدن؛ چیزی که برای ما مهم است، حضور جمعی ورزشکاران است. من یکی از پایه گذاران این رشته هستم. سن ورزش ما حدود ۳۰ سال است و قابل مقایسه با رشته هایی مانند شنا و دوچرخه سواری نیست، اما با این حال هم مخاطبان زیادی داریم.

رئیس اتحادیه بین المللی سه گانه گفت: مسابقات در ایران از نظر فیزیکی در حد استاندارد است. بحث اصلی پوشش بانوان است که این موضوع پیچیده باید حل شود که ما در این خصوص قابل انعطاف هستیم، اما باید دید که ورزشکاران سایر رشته ها قبول می کنند با این شرایط به ایران بیایند یا خیر.

604

کد خبر: 916090

وب گردی

وب گردی