شریعتی نیاسر:  از سال آینده نظام سنجش و پذیرش به صورت یکپارچه در همه بخش ها صورت می گیرد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از سال آینده نظام سنجش و پذیرش به صورت یکپارچه در همه بخش ها صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: وزارت علوم از پیشگامان طرح آمایش آموزش عالی است و در سال ۹۴ وقتی این طرح به تصویب شورای عالی انقلا ب فرهنگی رسید، بلافاصله ستاد آمایش در وزارت علوم تشکیل شد و تا کنون ۳۰ جلسه برگزار کرده است.

وی ادامه داد: تمام ۸ بند تکلیفی که در ستاد آمایش آمده برای آن تعیین تکلیف شده و بر روی آن کار شده است. تا کنون دو بار گزارش اجرایی طرح آمایش آموزش عالی در ستاد نقشه جامع علمی کشور و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارائه شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: یکی از دو طرح اقتصاد مقاومتی که در اختیار وزارت علوم است، منحصرا در ارتباط با پیاده سازی طرح آمایش آموزش عالی است.

وی ادامه داد: در بحث ساماندهی که در طرح آمایش آمده است، تمام مراکز آموزش عالی کشور در بخش دولتی، ارزیابی شدند، ۴۶ موسسه آموزش عالی جزء موسسات در حال توسعه شناخته شدند و برنامه های راهبردی این موسسات در ستاد آمایش تصویب شده و در سال ۹۷، این نظام ساماندهی اجرا می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: در بخش یکپارچه سازی سنجش و پذیرش نیز از سال آینده نظام سنجش و پذیرش به صورت یکپارچه در همه بخش ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی به صورت تدریجی در حال اجرا است افزود: جلوی درخواست هایی که خارج از ماموریت دانشگاه ها است در دولت یازدهم گرفته شد. و در بخش هماهنگی بین مباحث مهارتی، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: در حال حاضر یکی از مباحثی که پیگیری می شود تعامل دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، در راستای اعتلای امر مهارت افزایی در آموزش عالی است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که دراین رابطه صورت گرفته، این است که هیات امنای این دانشگاه مشترک شده، شورای گسترش و برنامه ریزی متمرکز برای هر دو دانشگاه پیش بینی شده و بخشنامه ای به دانشگاه ها ارائه شده، که یک سری واحدهایی که در جهت مهارت افزایی دانش آموختگان موثر است به صورت رایگان در بازه زمانی مجاز دانشجویان، و مازاد بر واحدهای موظفی، دروسی که به مهارت افزایی کمک می کند را ارائه دهند.

۲۰۱

کد خبر: 916116

وب گردی

وب گردی