دعوت شهردار اصفهان از مردم ایران برای سفر به این شهر

شهردار اصفهان گفت: از تمام مردم ایران دعوت می کنم تا در تعطیلات عید نوروز حتما به شهر اصفهان سفر کنند زیرا اصفهان یک شهر تاریخی و فرهنگی با قدمت طولانی و دارای آثار دیدنی خوبی است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران و همچنین مرکز استان اصفهان است. اصفهان، دومین شهر پهناور با۵۵۱ کیلومتر مربع و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد تاکنون بوده است.

این شهر حیاتش را مدیون جوش و خروش زاینده رود است. حتی در زمانی که آبی از میانه ی شهر نمی گذرد عشق در آن جریان دارد که از نگاه کردن به جای جای آن هیچ زمانی خسته نمیشویم، اما متاسفانه در سال های اخیر با مشکل کم آبی زاینده رود مواجه شده که طبق گفته آقای شهردار طی سه آینده انشالله باز هم به همان خروش قبلی اش باز خواهد گشت.

از شهرهای خواهرخوانده اصفهان میتوان شیان- چین، کوالالامپور - مالزی، فلورانس - ایتالیا، سنت پترزبورگ - روسیه، یاش - رومانی، بارسلون - اسپانیا، ایروان - ارمنستان، کویت شهر - کویت، فرایبورگ - آلمان، هاوانا - کوبا، لاهور - پاکستان، داکار - سنگال، بعلبک - لبنان، نیشابور و یزد و تبریز - ایران، حیدرآباد - هند، توکیو - ژاپن، اوسان - کره جنوبی یاد کرد که اخیرا با موستار بوسنی هم خواهرخوانده شد.

قدرت الله نوروزی در 30 مرداد 96 با رای منتخبان شورای شهر اصفهان به عنوان شهردار اصفهان انتخاب و در اواخر شهریور ماه حکم وی از سوی وزارت کشور صادر شد.

آغاز سال 97 بهانه ای شد تا خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با شهردار جدید اصفهان در رابطه با اولویت برنامه هایش در سال جدید گفت وگویی داشته باشد که در ادامه این گفت وگو می آید؛

قدرت الله نوروزی در رابطه با برنامه ای که طی سال آینده در شهر اصفهان دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال جدید به دنبال توسعه گردشگری در اصفهان هستیم به همین دلیل امیدواریم تا شاهد آغاز ساخت حداقل 2 هتل در شهر اصفهان باشیم.

وی با اشاره به این که امیدواریم تعداد روزهای هوای پاک و هوای سالم در شهر افزایش یابد، تصریح کرد: زیرا ایستگاه هایی برای سنجش و کیفیت هوا در سال 96 افتتاح کردیم و این موضوع کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: امیدواریم طی دو الی سه سال آینده آب رودخانه زاینده رود همیشه جاری باشد و در همین راستا فعالیت هایی در حال اجرا است تا این موضوع تحقق پیدا کند.

نوروزی در پیامی به مردم اصفهان و مردم ایران در سال جدید گفت: به اصفهانی ها می گویم اگر می خواهید در ایران به مسافرت بروید بهترین جا همین اصفهان است زیرا نقاط بسیار خوبی برای گردش دارد.

وی ادامه داد: همچنین از تمام مردم ایران دعوت می کنم تا در تعطیلات عید نوروز حتما به شهر اصفهان سفر کنند زیرا اصفهان یک شهر تاریخی و فرهنگی با قدمت طولانی و دارای آثار دیدنی خوبی است.

901/900

کد خبر: 916864

وب گردی

وب گردی