دانشگاه آزاد اسلامی حساب شده کار می‌کند و آینده خوبی در بخش بین الملل دارد

دکترحسین سالار آملی قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین ‌الملل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی حساب شده کار میکند و من از این روند خوشحال هستم. 

دکتر حسین سالار آملی قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، از همکاری طولانی دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم در حوزه بین الملل گفت و اضهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه بخش خصوصی است و به همین دلیل می تواند در مجموعه مسائل بین الملل تحرک زیادی داشته باشد.

سالار آملی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی آینده خوبی در بخش بین الملل دارد، اضافه کرد: تجزیه و تحلیل و تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل مناسب است. دانشگاه آزاد اسلامی حساب شده کار می کند و من از این روند خوشحال هستم.

وی افزود: در بحث بین الملل باید در کشور یکپارچگی وجود داشته باشد. این یکپارچگی در سیاست، در اقتصاد و در علم و فناوری اهمیت دارد. باید با هم افزایی در کنار هم در زمینه علم و فناوری فعالیت های جدی صورت دهیم و کارهای مانده را پیش ببریم.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل، گفت: تا کنون از فعالیت ها و هماهنگی های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بین الملل راضی هستیم. همکاران ما در دانشگاه آزاد اسلامی هم آگاه هستند و هم هماهنگ هستند. این هماهنگی برای کار در حوزه بین الملل بسیار حائز اهمیت است و دانشگاه آزاد اسلامی از حرکاتی که باعث ایجاد تشتت می شود پرهیز می کند.

سالار آملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمی خواهیم در وزارت علوم همه دانشگاه ها را بین المللی کنیم. خواهش من از دانشگاه آزاد اسلامی این است که در دانشگاه هایی که ظرفیت بین المللی شدن دارند سرمایه گذاری کند.

وی افزود: در همین رابطه دانشگاه آزاد اسلامی نقشه راه را مشخص کرده است و امیدوارم این دانشگاه مسیر خوبی در رابطه با بین المللی شدن طی کند. ما نیز در وزارت علوم با توجه به هم افزایی دانشگاه آزاد اسلامی فضایی را برای توسعه فعالیت های بین المللی این دانشگاه فراهم می کنیم.

203

کد خبر: 917702

وب گردی

وب گردی