بودجه شرکت های دولتی شفاف نیست/شرکت های زیانده تعین تکلیف شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت لایحه بودجه شرکت های دولتی برای سال ۹۸ را که دو سوم بودجه کشور را شامل می شود تا پایان مرداد ماه به مجلس ارسال کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن کوهکن با انتقاد از شفاف نبودن بودجه شرکت های دولتی، گفت: پیشنهاد می شود دولت لایحه بودجه بودجه شرکت های دولتی برای سال ۹۸ را که دو سوم بودجه کشور را شامل می شود تا پایان مرداد ماه به مجلس ارسال کند و مجلس ۳ ماه زمان داشته باشد تا برای رسیدگی ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بدو رسیدگی باید تعداد شرکت های زیانده تعیین تکلیف شود، افزود: اگر اراده ای در دولت ها برای رسیدگی به وضعیت شرکت های دولتی وجود نداشته و این شرکت ها همانند دست شکسته ای بر گردن دولت ها شده اند، مجلس باید حداقل تکلیف این شرکت ها را روشن کند.

لزوم تعین تکلیف شرکت های دولتی با بازدهی نیم درصد تا ۴ درصد

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تنها بحث شرکت های زیانده مطرح نیست، چرا که موضوعی که از آن غافل شده ایم این بوده که تعدادی از شرکت ها زیانده نیستند، اما بازدهی سرمایه آنها بسیار کم و پایین بوده و اگر نیم درصد تا ۴ درصد در شرایط موجود بازدهی این شرکت ها است باید تکلیف آن مشخص شود. امیدوارم این فرصت فراهم شود که پس از پیروزی انقلاب یک بار برای نخستین بار مجلس دو تا سه ماه پیش از زمان بررسی بودجه به بودجه شرکت های دولتی ورود کند، چراکه منافع زیادی برای کشور به همراه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر شرکت های دولتی تعیین تکلیف شده و بخشی از آنها واگذار و تفکیک شوند، زمانی که دولت بودجه عمومی خود را به مجلس ارائه می دهد، یک سوم لایحه بودجه فعلی است و دیگر این به هم ریختگی در بودجه ها که یک تبصره مربوط به شرکت و یک بند مربوط به دولت است رخ نمی دهد و از وضعیت فعلی خارج می شویم.

منبع: خانه ملت

400

کد خبر: 917842

وب گردی

وب گردی