راه‌اندازی دومین قطار رایگان گردشگری تبریز – جلفا

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر ارس گفت: به دنبال استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی از قطار تبریز – جلفا، دومین قطار رایگان گردشگری در این مسیر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: قطار جدید در ایستگاه های بین تبریز و جلفا توقف نمی کند و به طور مستقیم گردشگران را از تبریز به جلفا و بالعکس منتقل می کند. با اضافه شدن این رام قطار، ظرفیت جابجایی مسافر در مسیر تبریز-جلفا به یک هزار و ۳۳۰ نفر در روز افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: منطقه آزاد ارس امسال نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران نوروزی است و برنامه های متنوع و شادی از طرف سازمان منطقه آزاد ارس برای استفاده گردشگران در حال اجراست.

قطار اول تبریز – جلفا راس ساعت 8:15 از تبریز به سمت جلفا حرکت کرده و ساعت برگشت قطار نیز 19 تعیین شده است. قطار دوم نیز راس ساعت 8:45 از تبریز حرکت کرده و ساعت 19:40 نیز از جلفا به سمت تبریز برمی گردد.

قطار دوم تبریز –جلفا به همت سازمان منطقه آزاد ارس، راه اندازی شده است و مسافرت با این قطار، همانند قطار اول رایگان است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تقویت قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل ریلی در استان است، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این قطارها در مسیر تبریز به جلفا و تبریز به آذرشهر شده و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای تبریز- مراغه، تبریز- سهند و بستان‌آباد- سراب نیز جزو برنامه‌های راه‌آهن آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، محمد صادق پور مهدی در بازدید از ایستگاه راه آهن تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های خوبی در هر دو بخش ریلی و جاده‌ای در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود 100 کیلومتر خط‌ آهن در محدوده راه‌آهن آذربایجان، گفت: با بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه، 140 کیلومتر دیگر به این مسیر ریلی اضافه می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تنها مسیری که از خط آهن بی‌نصیب می‌ماند محور تبریز- اهر است که با توجه به وجود معادن مختلف در منطقه اهر و ورزقان، ایجاد خط آهن در این محور نیز به‌صرفه است.

پورمهدی گفت: در سطح دنیا، معادن یکی از بهره‌برداران مهم راه‌آهن هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط آهن در محور تبریز- اهر بتوانیم ضمن سهولت حمل‌ونقل مسافری، شاهد توسعه حمل‌ونقل باری و در نتیجه توسعه صنایع معدنی در این منطقه باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- مرند- بازرگان نیز گفت: این پروژه در محور تبریز تا صوفیان کاملاً فعال است و با اتمام این محور، ادامه آن تا مرند اجرا خواهد شد و برای محور مرند تا بازرگان نیز با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکرات انجام شده و امیدواریم سریعاً به نتیجه برسیم.

وی از آغاز تملک اراضی برای اجرای کمربندی جنوبی تبریز به موازات بزرگراه شهید کسایی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به طول 24 کیلومتر در شش باند، آزادراه تبریز- زنجان را به بزرگراه تبریز- مرند متصل می‌کند و برای اجرای آن در مدت سه سال، بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پورمهدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود نیز به طول 105 کیلومتر توسط چهار پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم در سال جاری یک قطعه از آن را به زیر بار ترافیک ببریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در بخش آزادراهی استان در حال انجام است که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.

پورمهدی ادامه داد: صنعت گردشگری استان رفته‌رفته مسیر خود را پیدا می‌کند و آن‌چه در این میان بسیار حائز اهمیت است معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و یکی از مواردی که بنده بارها بر آن تأکید کرده‌ام تهیه کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری و نقاط دیدنی استان و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها و فضای مجازی است.

901

کد خبر: 918087

وب گردی

وب گردی