دستور کاخ سفید برای مسدود کردن بودجه تخصیصی برای بازسازی سوریه

کاخ سفید به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده است بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری را که برای ‹‹تلاش‌ها در زمینه بازسازی›› در سوریه تخصیص داده شده است، مسدود کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد کاخ سفید به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده است بیش از 200 میلیون دلاری را که برای ‹‹تلاش ها در زمینه بازسازی›› در سوریه تخصیص داده شده است، مسدود کند.

این گزارش که یک روز بعد از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر این که نیروهای آمریکایی ‹‹خیلی زود›› از سوریه خارج می شوند، منتشر شده است؛ علامت و نشانه دیگری است که از تمایل رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از دامنه دخالت های واشنگتن در سوریه حکایت دارد.

بنا بر گزارش نشریه وال استریت ژورنال، ترامپ بعد از آن که در یک گزارش خبری اعلام شد آمریکا این مبلغ را برای بازسازی سوریه تخصیص خواهد داد دستور مسدود کردن این مبلغ را صادر کرد.

آمریکا بیش از دو هزار نیروی نظامی در شرق سوریه دارد. واشنگتن این نیروها را به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش به سوریه گسیل کرده بود.

ترامپ در سخنانی که پنجشنبه گذشته ایراد کرد گفت که آمریکا ‹‹خیلی زود›› نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد. این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه برکنار شده دولت ترامپ، خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بود. استدلال تیلرسون این بود که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه مانع از قدرت گرفتن دوباره داعش می شود و امکان تقویت هر چه بیشتر موضع ایران در سوریه را سلب می کند.

اما اکنون تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا کنار گذاشته شده است و ترامپ که بدون مشورت گرفتن از ژنرال ها و دیپلمات های آمریکایی در خصوص مسائل مربوط به سیاست خارجی تصمیم گیری می کند گفته نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

ترامپ گفت: ‹‹ما هفت تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده ایم اما از این هزینه کردن چه چیزی عایدمان شده است؟ هیچ چیز.›› او وعده داد که به جای متمرکز شدن بر روی این گونه مسائل بر روی ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و تقویت زیرساخت ها در داخل آمریکا تمرکز خواهد کرد.

کد خبر: 918490

وب گردی

وب گردی