ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر نوروزی به استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از ورود سه میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۳ نفر گردشگر نوروزی تا پایان روز یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ به این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود وفایی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کرمان دارای جاذبه های منحصر به فرد تاریخی، گردشگری و طبیعی زیادی است، گفت: در کنار این جاذبه های ملی و بین المللی، این استان توانسته در زمینه امکانات اقامتی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نسبت به سال گذشته در زمینه جذب، ورود و ماندگاری مسافران نوروزی موفق تر عمل کرده است، اظهار کرد: اقامت مسافران نوروزی در مراکز تحت نظارت این اداره کل اعم از هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا یازدهم فروردین ماه سالجاری، ۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر بوده است که به نسبت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد را نشان می دهد.

وفایی به بازدید گسترده گردشگران از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این استان در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: در ایام مذکور ۵۹۴ هزار و۹۲۶ نفر از جاذبه های استان بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل ۷۸ درصد افزایش نشان داده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از استان های مواصلاتی مهم کشور محسوب می شود، بیان داشت: خوشبختانه این استان در نوروز امسال در زمینه ورود مسافر به رشد ۹۹ درصدی رسیده است؛ بطوریکه تا پایان روز یازدهم فروردین ماه سالجاری سه میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۳ نفر وارد خطه کریمان شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به برگزاری ۹ نوروزگاه در شهرستان های شاخص این استان اشاره کرد و افزود: جشن ملی نوروزگاه به خوبی توانست جمع کثیری از مسافران نوروزی را به سوی خود جلب و به معرفی اداب و سنن مردم استان کرمان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه ۱۵ بازارچه سوغات و صنایع دستی در بخش ها و شهرستانهای مختلف استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۷ برپا شد، بیان کرد: در این بازارچه های نوروزی، انواع صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و محلی استان کرمان به ویژه گلیم، پته و مس در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

وفایی به راه اندازی کارناوالهای شادی در محل اسکان مسافران و همچنین اتوبوسهای گردشگری در سطح استان اشاره و بیان کرد: این ویژه برنامه ها در ایجاد فضایی شاد و پرتحرک برای مسافران و گردشگران نوروزی نقش موثری ایفا کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به حضور بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری این استان در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: در این ایام ۱۸۴ واحد بوم گردی میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی به ویژه از اروپا بوده است.

901

کد خبر: 918748

وب گردی

وب گردی