ولیخانی: هدف ما تاسیس 5 باشگاه تا سال آینده است/ کریکت فیزیکی است، کروکت فکری

رئیس انجمن کروکت گفت: هدف ما تاسیس 5 باشگاه کروکت در ایران و تمام کشور در یک سال آینده است.

عباس ولیخانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت کروکت ایران که تحت عنوان انجمن کروکت فدراسیون گلف کشورمان فعالیت می کند، اظهار داشت: 28 فروردین امسال تولد یک سالگی انجمن کروکت در ایران است. در 28 فروردین 1396 از تولیدات داخلی این ورزش رونمایی شد. ما تاسیس اولین باشگاه کروکت در ایران را به نام باشگاه «وی-رویال» در تهران را داشتیم. نخستین مسابقات کروکت نیز با شرکت 10 تیم به مناسبت 22 بهمن در کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: جام نوروز 97 را با موفقیت پشت سر گذاشتیم اما هدف ما تاسیس 5 باشگاه کروکت در ایران و تمام کشور در یک سال آینده است. هم اکنون یکی از باشگاه های ما در جزیره کیش فعال شده و تمرینات در آن پیگیری می شود.

رئیس انجمن کروکت تصریح کرد: تا کنون هیچ کمکی مالی از جانب وزارت ورزش و جوانان به ما نشده است. تمام هزینه ها و مخارج به صورت شخصی انجام شده و ما در نظر داریم با انجام و برگزاری رویدادهای بیشتر ورزشی از حمایت وزارت ورزش و جوانان نیز برخوردار باشیم.

ولیخانی در پایان، در خصوص تفاوت کروکت با کریکت، ورزش محبوب هندی‌ها گفت: تفاوت ورزش کریکت با کروکت این نکته است که ورزش کریکت یک ورزش فیزیکی و بدنی است اما ورزش کروکت یک ورزش فکری به شمار می‌رود.

604

کد خبر: 920723

وب گردی

وب گردی