پل عابر  پیاده میدان وحدت جمع آوری می شود

در راستای ایجاد فضای مکث و آرام سازی میدان تاریخی وحدت اسلامی، از سوی شهرداری منطقه 11 پل عابر پیاده در این میدان تا یک ماه آینده جمع آوری و به مقابل بیمارستان رازی منقل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ضمن اعلام این خبر گفت: با استعلامات صورت گرفته از ادارات مرتبط، پل عابر پیاده میدان وحدت ظرف یک ماه آینده جمع آوری می شود.

خرد افزود: این پل عابر برای استفاده شهروندان و جهت رفاه حال آن ها به پایین تر از خیابان وحدت روبه روی بیمارستان رازی منتقل خواهد شد که همزمان مکانیزاسیون این پل انجام و به چهار یونیت پله برقی مجهز می شود.

وی همچنین هدف از جمع آوری این پل را احیای بافت تاریخی و قدیمی میدان وحدت که یکی از قدیمی ترین میادین تهران است؛ عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای فاز دوم پیرایش شهری میدان وحدت که ضلع غربی آن را شامل می شود انتقال و جابه جایی این پل نیز به انجام می رسد.

پیرایش میدان وحدت اسلامی با هدف احیای میدان تاریخی وحدت شامل حذف زوائد فیزیکی، یکسان سازی تابلوهای اصناف و مرمت جداره های تاریخی این میدان است که عملیات اجرایی آن اواخر سال 95 آغاز و در سال 96 رونمایی شد.در سال جاری نیز فاز دوم احیای این میدان تاریخی وارد مرحله عملیاتی می شود.

700

کد خبر: 920779

وب گردی

وب گردی