تربیت نیروهای متعهد و حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و فناور دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته مدیریت بدون نفت را به عرصه نمایش بگذارد و بدون اتکا به منابع دولتی تحولی عظیم در حوزه علم و دانش ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر اسحق رسولی در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شاخص در دنیاست.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، بزرگترین مجموعه آموزش عالی در استان است که خدمات ارزنده ای در قالب تربیت نیروهای علمی و متخصص و تولید علم ارائه کرده و پیشتاز باشد.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید دانشگاه که با حضور دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دانشگاه رخ داده است حرکت به سوی دانشگاهی کارآفرین و فناور است که این موضوع با تحول فرهنگی و اصل و اساس تربیت نیروهای متعهد، متعهد به آرمان های شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آموزش محوری به نسل دوم و سوم که همان دانشگاه های پژوهش و فناور هست درآمیخته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به کاهش دانشجو در آموزش عالی کشور گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تا این مرحله دانشجو محور و متکی به شهریه دانشجو بوده، بیش از این نمی تواند نیازهای دانشگاه را برآورده کند پس باید در راستای درآمدزایی خارج از شهریه دانشجویی، تولید علم و پژوهش، مراکز تولید علم و فناوری گام های بزرگی بردارد.

رسولی با اشاره به تصویب رشته واحدهای دانشگاهی افزود: رشته واحدهای دانشگاهی با توجه به نیاز و تقاضا، موقعیت های جفرافیایی و پتانسیل های موجود هر منطقه ارائه خواهد شد و این در جهت ثبات رشته ها و افزایش کیفیت آموزشی و کابردی کردن رشته ها در واحدهای مختلف است.

203

کد خبر: 931412

وب گردی

وب گردی