تعدد دستگاه های فرهنگی یک آسیب جدی در حوزه تخصیص اعتبارات است

استاندار هرمزگان یکی از آسیب های جدی حوزه فرهنگ و هنر تعدد و موازی کاری میان دستگاه های فرهنگی کشور دانست و گفت: استانداری ها در استانها متولیان ایجاد هماهنگی و هم افزایی هستند که در هرمزگان معاونت سیاسی و اجتماعی باید ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی ظهر یکشنبه در دیدار با هنرمندان و فعالان فرهنگی حوزه هنری هرمزگان با انتقاد جدی از عملکرد متولین فرهنگی استان و روند فعالیت های فرهنگی در هرمزگان بیان داشت: فعالیت و خروجی منسجمی در حوزه فرهنگی استان نمی بینم یک رکود و سستی در فعالیت های حوزه های فرهنگی و هنری استان قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سرعت این مسئله بی انگیزگی و رکود فرهنگی در استان علاج شود، عنوان کرد: اگر این مسئله از سوی متولیان فرهنگی استان حل نشود به طور جدی ورود خواهم کرد. همه مجموعه هایی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می کنند باید هم افزایی ایجاد کنند و یک فضای بانشاط فرهنگی در استان ایجاد کنند و این نشاط به بدنه اجتماعی جامعه هم تزریق شود.

همتی خاطرنشان کرد: محصولات و تولیدات این حوزه برای خودش نیست و این محصولات در اختیار باید جامعه قرار بگیرد. مردم مصرف کنندگان نهایی محصولات فرهنگی هستند و اگر در این بین مردم را فراموش کنیم فعالیت های فرهنگی بی اثر خواهد بود.

تعدد دستگاههای فرهنگی یک آسیب جدی در حوزه تخصیص اعتبارات است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سرجمع بودجه ها، بودجه خوبی در حوزه فرهنگی کشور هر ساله مصوب می شود، اظهارداشت: علیرغم تخصیص بودجه های مناسب فرهنگی ولی متاسفانه در کشور شاهد موازی کاری دستگاههای فرهنگی هستیم و ان قدر مجموعه های موازی داریم که این بودجه در زمان تقسیم خرد می شود و خروجی خوبی هم نداریم.

وی عنوان کرد: فرهنگ و هنر عرصه ای است که همه ورود می کنند، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، بخشی از سپاه، بخشی از بسیج و سایر ارگانها همه ساله خواستار دریافت اعتبارات فرهنگی هستند.

همتی ادامه داد: یکی از آسیب های جدی حوزه فرهنگ و هنر تعدد و موازی کاری و ناهماهنگی میان دستگاههای فرهنگی کشور است. باید هماهنگی بوجود بیایید که هم افزایی خوبی انجام شود. استانداری ها در استانها متولیان ایجاد هماهنگی و هم افزایی هستند. در هرمزگان هم معاونت سیاسی و اجتماعی باید ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید این روحیه در میان تمامی دستگاههای متولی حوزه فرهنگ و هنر بوجود بیایید که از امکانات همدیگر استفاده کننند. فرهنگ و هنر مهم است و همه در اهمیت آن صحبت می کنیم سه عامل فرهنگ، علم و قانون تمدن را می سازند و اگر از این سه عامل به درستی استفاده نکنیم شاهد نابودی تمدن ها خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه بسیاری از معضلات جامعه با کمک هنرمندان حل خواهد شد، افزود: هیچ زبانی موثرتر و تاثیرگذار تر از زبان هنر نیست. باید از این ظرفیت در راستای حل مشکلات و معظلات اجتماعی بهره برد.

وی در ادامه همچنین با انتقاد از مدیران استانداری هرمزگان، بیان داشت: در مجموعه استانداری هم کم کاری هایی شده است. نباید فکر کنیم که وقتی مسئول شده ایم مردم برای دیدنمان گرفتار شوند. ایجاد هماهنگی و افزایش همکاری میان دستگاههای متولی فرهنگی و هنری استان باید توسط استانداری انجام شود و همکاران من هم در این حوزه کم کاری کرده اند.

همتی ابرازداشت: نقش هنرمندان در اصلاح جامعه از تمامی حوزه های مرجع حیاتی تر و حساس تر است. برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات بندرعباس از گروه های هنری استفاده شود. اگر اعتبارات و بودجه ها را درست هدایت کنیم و از هنرمندان به خوبی استفاده کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را هدفمند حل کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گلایه من از مدیران حوزه های فرهنگی و هنری پابرجاست، افزود: اگر مدیران فرهنگی به خودشان نیایند و شاهد کارهای هنری و فرهنگی با نشاط و تاثیرگذار در سطح استان نباشیم مجبور می شود راهکار دیگری برای ایجاد انگیزه و خروج از این رکود و بی انگیزگی کنم.

901/900

کد خبر: 932143

وب گردی

وب گردی