سقوط بالگرد فلات قاره در آبهای خلیج فارس / هلیکوپتر نجات نه تنها مصدومان را نجات نداد بلکه خود نیز سقوط کرد! 

دقایقی قبل هلی‌کوپتر شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان با ۵ سرنشین پس از برخاستن از روی سکوی R1 به سمت جزیره کیش دچار سانحه شد.

به گزارش ایسکانیوز، دقایقی قبل یکی از کارکنان حاضر در یکی از سکوهای نفتی، دچار حمله قلبی شده بود که هلیکوپتر برای انتقال وی به خشکی به پرواز درآمده اما اندکی بعد سقوط می کند.
حادثه امشب شرکت نفت فلات قاره، سومین حادثه پروازی صنعت نفت طی ۴ سال اخیر بوده است که در هر سه اتفاق، هلیکوپتر برای نجات جان یکی از کارکنان نفت عازم منطقه شده بود که در هر سه ماموریت، هلیکوپتر سقوط کرده و نه تنها فرد مصدوم جان خود را از دست داده بلکه سایر سرنشینان نیز جان به جان آفرین تسلیم کردند.
دو اتفاق در شرکت نفت فلات قاره و یک حادثه در دریای خزر، مجموع سه اتفاق مورد اشاره هستند.
طبق آخرین اخبار شخص بیمار و پزشکیار در حادثه سقوط هلی کوپتر شرکت نفت فلات قاره جان خود را از دست داده اند.

اسامی سرنشینان بالگرد نفت فلات قاره:
کاپیتان سهیلی
کاپیتان فتاحی
بیمار :جواد ماه اندیش
پزشکیار: بهروز اشکان
همراه بیمار: بهروز موسوی

تاکنون سه نفر پیدا شده اند که یک نفر آن ها زنده هستند و جستجو برای یافتن دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

بر اساس اخبار واصله لاشه هلی کوپتر سقوط کرده به طور کامل زیر آب رفته است و قایق ها در حال گشت زنی برای یافتن دو نفر دیگر می باشند.

توضیحات مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در خصوص حادثه:

کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در گفت و گو با شبکه خبر درباره سقوط بالگرد فلات قاره گفت: یک فروند بالگرد که در اجاره شرکت نفت فلات قاره بوده برای انتقال یکی از پرسنل که دچار حمله قلبی شده بود عازم سکوی R1 میدان رسالت شده و پس از پرواز از روی سکو برای انتقال بیمار متاسفانه دچار حادثه شده و در آب های خلیج فارس سقوط کرده است.

وی افزود: این بالگرد پنج سرنشین داشت و طبق اخبار دریافتی بیمار و پزشکیار که در این پرواز بودند جان خود را از دست داده اند؛ دو سرنشین دیگر این بالگرد تاکنون مفقود هستند و کاپیتان بالگرد نجات پیدا کرده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت اظهار داشت: تیم های امدادی به رغم شرایط نامساعد جوی و تلاطم شدید آب های خلیج فارس مشغول جستجو برای یافتن دو نفر دیگر هستند.

توضیحات شرکت نفت فلات قاره ایران درباره حادثه سقوط بالگرد؛

”حدود ساعت ٢٠:٣٠ شامگاه ٢٨ فروردین ماه، یک فروند بالگرد بل ۲۱۲ مربوط به شرکت پیمانکار که در اجاره نفت فلات قاره ایران بوده است، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به منظور انتقال یک بیمار سکته قلبی برای مداوا به سمت منطقه کیش پرواز کرده است که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه و بر روی آب شناور شده است.

شناورهای سکو پس از سانحه، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که از این تعداد، ٢ نفر فوت شده و وضعیت جسمانی یکی از سرنشینان (کاپیتان دوم) رو به بهبود است.

عملیات برای نجات دو سرنشین دیگر بالگرد که هم اکنون در داخل بالگرد هستند ادامه دارد.

۲۰۱

کد خبر: 932955

وب گردی

وب گردی