تذکر نمایندگان به رئیس‌جمهور در مورد ارسال ترجمه غلط لایحه پالرمو به مجلس

نماینده مردم شاهین‌شهر به اتفاق ۴۳ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که ترجمه غلط لایحه پالرمو و موارد مشابه با امضای شما و ارسال آن به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان نسبت به جنابعالی لطمه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به اتفاق 43 نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور در مورد ترجمه غلط متن لایحه پالرمو تذکر دادند که متن این تذکر به شرح زیر است.

خلاصه تذکر؛ اقدام بی سابقه دولت در ارائه متن ترجمه غیرواقعی و غلط لایحه پالرمو و موارد مشابه با امضای جنابعالی به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان مردم به دولت خدشه وارد می‌کند.

شرح تذکر: جناب آقای دکتر روحانی

در روابط بین قوای سه‌گانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بر اعتماد است و بر همین اساس توقع داریم آنچه در قراردادها و کنوانسیون‌های بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران امضاء می‌کنید صادقانه همان متن را جهت تصویب به خانه ملت ارایه نمایید.

اما ارایه متن غیرواقعی ترجمعه شده لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با امضای شما به مجلس و تصویب آن توسط نمایندگان مردم براساس همان اعتقاد پیش گفته مانع از آن نشد که دیده‌بان دقیق نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شورای نگهبان که به فرمایش معمار کبیر انقلاب تضعیف آن تضعیف کشور و اسلام است و اهمیت آن هر دوره بیشتر محرز می‌گردد غفلت نماید و متوجه آن نشود بنابراین لازم است ضمن دقت در امضای لوایح مشابه و قراردادهای بین‌المللی نسبت به برخورد قانونی با تهیه‌کنندگان که ظاهراً فاقد سواد لازم می‌باشند و با این اقدامات به اعتماد بین قوا و شخصیت حقوقی جنابعالی لطمه می‌زند اقدام نماید.

304

کد خبر: 933066

وب گردی

وب گردی