دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد + جزئیات انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۷ظهر امروز پنچ شنبه ۳۰ فرودین ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

از تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز شدند و تعداد ۱۴ هزار و ۵۸ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند. به عبارت دیگر ۹۲.۵۲ درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز اعلام شدند.

از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته های محل های دوره روزانه و سایر دوره ها هستند. همچنین از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب، تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ نفر منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره ها هستند.

داوطلبان از روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ می توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند.

آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از روز دوشنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۹۷ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ظرفیت پذیرش کدرشته های امتحانی دوره دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۳ هزار و ۶۶۵ نفر است.

پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید، داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد نیز باشند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و بر اساس مقررات نسبت به انتخاب کدرشته های تحصیلی خود در دانشگاه آزاد نیز اقدام کنند.

201

کد خبر: 933398

وب گردی

وب گردی