گسترش همکاری حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران گفت:همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران از سوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و با همکاری دانشگاه های آکسفورد و کمبریج و پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است و امیدواریم این ارتباط و همکاری گسترش یابد تا بتوانیم در عرصه های بین المللی با این دانشگاه ها ارتباط بیشتری در زمینه تربیت دانشجویان و آموزش علوم پزشکی برقرار نماییم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش به معرفی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ایران دارای رشته های مختلف علوم پزشکی از جمله، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و همچنین رشته های علوم پایه از جمله ژنتیک، آناتومی، روانشناسی و ... می باشد و به تربیت دانشجو می پردازد.

وی در ادامه سخنان خود، به ارائه مستنداتی درباره حوزه علوم پزشکی این دانشگاه پرداخت و بیان داشت: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۵ دانشکده پزشکی، ۶ دانشکده دندانپزشکی، ۴ دانشکده داروسازی و در ۸۹ واحد دانشگاهی رشته پرستاری و ۵۹ واحد رشته مامایی ارائه می گردد و عهده دار آموزش حدود ۶۸ دانشجو در رشته های علوم پزشکی در کشور می باشد.

وی در معرفی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که برگزار کننده این همایش بود بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تهران یکی از دانشگاه ها از مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است که در تهران مستقر بوده و خودِ این دانشگاه در حال حاضر به تنهایی مسئول آموزش حدود ۳۰۰۰ دانشجو در رشته پزشکی، حدود ۱۵۰۰ دانشجو در رشته دندانپزشکی و حدود ۱۵۰۰دانشجو در رشته داروسازی، علاوه بر رشته های دیگر از جمله علوم سلولی مولکولی، بایو تکنولوژی و ... می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این همایش زمینه ساز اقدامات و همکاری های بیشتر در عرصه بین المللی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دیگر خارج از مرزهای ایران شود.

این همایش تا ۳۱ فروردین ماه با حضور اساتید داخلی و خارجی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود.

201

کد خبر: 933401

وب گردی

وب گردی