جزئیات آزمون کارشناسی ارشد سال 97 اعلام شد/ زمان توزیع کارت از روز دوشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه 97 برای مشاهده و پرینت، بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ی سال 1397 در صبح و بعد ظهر روز پنج شنبه ششم اردیبهشت و صبح جمعه هفتم اردیبهشت در 132 کد رشته امتحانی و در 74 شهرستان و 177 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

او افزود: در صبح پنج شنبه آزمونِ 33 کد رشته امتحانی با تعداد 354 هزار و 473 داوطلب و در بعد ظعد ظهر پنج شنبه آزمون 64 کد رشته امتحانی با تعداد 107 هزار و 573 داوطلب و در صبح جمعه آزمون 35 کد رشته امتحانی با تعداد 329 هزار و 588 داوطلب برگزار می گردد.

توکلی خاطر نشان کرد: کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه 97 برای مشاهده و پرینت، بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت لذا داوطلبان ضرورت دارد بر اساس مشخصات شناسنامه ای و ثبت نامی نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بدیهی است داوطلبانی که در 2 کدرشته امتحانی متقاضی شده اند باید علاوه بر دریافت کارت شرکت در آزمون اول، نسبت به پرینت و دریافت کارت شرکت در آزمون کد امتحانی دوم خود نیز اقدام کنند که برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا عکس شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

او گفت: همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 اولین مرحله آزمونِ بیست و سومین دوره ی ِ المپیاد علمی دانشجویی کشور به شرح مندرج در بند ب اطلاعیه توزیع کارت برگزار می شود که داوطلبان در خصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده نمودند لازم است نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

توکلی تصریح کرد: چنانچه زبان خارجی مندرج در کارت آزمون با زبان خارجی انتخابی داوطلب در ثبت نام اینترنتی مغایرت دارد یا در رابطه با معلولیت اختلافی مشاهده می شود، باید از روز 3 شنبه 4 اردیبهشت ماه سال 97 از ساعت 8:30 الی 12 و 14 الی 18 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور و مستقر در باجه رفع نقص مربوط مراجعه نمایند و آدرس حوزه های رفع نقص در جدول شماره 2 اطلاعیه توزیع کارت آمده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در صورت بروز دیگر مشکلات بوجود آمده در اطلاعات ثبت نامی، داوطلبان باید تا تاریخ 7 اردیبهشت 97 منحصرا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و از آن طریق اصلاح شود هم چنین شروع فرآیند برگزاری آزمون، صبح ها از ساعت 7:30 و بعد از ظهر از ساعت14:30 است و درب حوزه های امتحانی نیم ساعت قبل این ساعات بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان به حوزه های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

توکلی گفت: داوطلبانی که تمایل به شرکت و تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند، پس از برگزاری آزمون و در زمان انتخاب رشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اقدام نمایند هم چنین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال آینده برای دانشگاه های آزاد و سراسری همانند امسال بصورت همزمان برگزار می شود.

202

کد خبر: 933674

وب گردی

وب گردی