آقازاده: استان مرکزی دارای پائین ترین نرخ بیکاری کشور در سال 96 است

استاندار مرکزی در دیدار با احزاب و گروه های سیاسی استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، گفت:بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان مرکزی با نرخ بیکاری 7.9 درصد در سال 96 کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری کشور در سال 96 را داشته است، اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در پائیز 96 به میزان 8.5درصد بود که در زمستان این نرخ به 7.5 درصد رسید و یک درصد کاهش یافت.

وی افزود: این مهم از افتخارات بزرگ استان است که در سایه تلاش های تولیدکنندگان، صنعگران و کشاورزان استان محقق شد و باید در جهت حفظ و بهبود آن تلاش شود.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی علاوه بر اینکه در بخش صنعت و کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای در کشور است ، خاستگاه بسیاری از مفاخر علمی ، سیاسی، مذهبی و فرهنگی و زنان و مردانی است که در تاریخ کشور نقش مهمی ایفا نموده اند که در راس آن امام راحل که نامشان در تاریخ انقلاب های جهان ثبت شد ، قرار دارد لذا این استان از نظر سیاسی نیز در جایگاه ویژه ای است.

استاندار مرکزی گفت: گروه های سیاسی استان با هر نوع گرایشی در ناآرامی های دی ماه 96 به اجماع رسیدند و با صدور اطلاعیه اعضا و هواداران خود را از این ناآرامی ها بر حذر داشتند که این اوج هوشمندی احزاب و گروه های سیاسی استان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تعامل و همزیستی بسیار خوبی در احزاب و گروه های سیاسی استان حاکم است که یکی از فاکتورهای فرهنگ بالای جامعه مدنی است و امیدوارم همه استانها از رفتار گروه های سیاسی این استان الگو و تاثیر بگیرند، ما از این شرایط خوشحال هستیم و این شرایط وظایف ما را در جهت حفظ و تقویت این تعامل سنگین تر می کند.

آقازاده با اشاره به اینکه نظرات گرو ههای سیاسی و احزاب قانونی برای دولت و نظام، محترم است، ابراز کرد: بر مبنای چارچوب نظام جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و هدفگذاری و آرمانهای دولت تدبیر و امید تیم مدیریتی استان تداوم تعامل و گفتگو با گروه های سیاسی و احزاب قانونی را در استان دنبال می کند.

استاندار مرکزی ابراز کرد: فرمانداران نیز باید برگزاری جلسات با احزاب و گروه های سیاسی شهرستان را در دستور کار داشته باشند.

وی درخصوص انتصاب بانوان در پست های مدیریتی، گفت: بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی از اهداف برنامه ششم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری، دولت و نمایندگان مجلس است و ما مکلف به اجرای بند بند قانون هستیم و در این مدت نیز سعی شده است از بانوان در پستهای مدیریت استان استفاده شود.

901/900

کد خبر: 933877

وب گردی

وب گردی