کشف 810 تن  مواد مخدر در سال 96/  بیشترین افزایش کشفیات  مواد مخدر مربوط به وزارت اطلاعات  بود

 سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 810 تن انواع موادمخدر و روانگردان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر پرویز افشار در نشست خبری گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته (95) که حدود 708 تن بود 14 درصد رشد را نشان می دهد.
وی گفت : پارسال از مجموع 810 تن ؛ 81 درصد تریاک، 13 و نیم درصد حشیش، 3 و 3 دهم درصد هروئین، 1 و 8 دهم درصد مورفین و 3 دهم درصد نیز شیشه بوده است.
دکتر افشار با بیان اینکه بیشترین کشفیات موادمخدر در سال گذشته تریاک بود، افزود: در بحث تغییر الگوی مصرف نیز بیشترین تغییر الگوی مصرف مربوط به تریاک و مشتقات آن است یعنی از مواد دیگر به تریاک گرایش پیدا کرده است.
وی گفت: بزرگترین رکن در کشفیات موادمخدر نیز مربوط به حشیش است که در مقایسه با سال 95 کشفیات حشیش 13 و نیم درصد رشد داشته اما رشد کشفیات هرویین و مورفین نسبت به سال قبل نیز تغییرات آنچنانی ندارد.

پارسال از مجموع 810 تن ؛ 81 درصد تریاک، 13 و نیم درصد حشیش، 3 و 3 دهم درصد هروئین، 1 و 8 دهم درصد مورفین و 3 دهم درصد نیز شیشه بوده است


سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در بحث دستگاه های مقابله ای نیز نیروی انتظامی از لحاظ میزان و سهم با 88 درصد کشفیات بالاترین درصد را دارد و بعد از آن وزارت اطلاعات 10 درصد از کل کشفیات موادمخدر را به خود اختصاص داده و بسیج 2 درصد، گمرک یک دهم درصد و سازمان زندان ها نیز یک صدم درصد را شامل می شود.
افشار گفت : در سال 96 بیشترین افزایش کشفیات در میان دستگاه ها در مقایسه با سال 95 مربوط به وزارت اطلاعات است که 48 درصد رشد داشته و ناجا 23 درصد رشد داشته و سازمان زندان ها و گمرکات نیز رشد داشته اند اما بسیج نسبت به سال قبل 8 درصد رشد منفی دارد.
وی در ادامه به عملیات و درگیری ها با قاچاقچیان موادمخدر سال 96 اشاره کرد و افزود : هزار و 584 مورد عملیات و درگیری در این زمینه داشته اند که در مقایسه با سال 95 با رشد 7 درصدی مواجه هستیم که نشان می دهد مبارزه های ما هدفمند می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره گروه های متلاشی شده (باندها) در مجموع دو هزار و 295 باند بوده که 12 درصد رشد منفی دارد و در بحث انهدام کارگاه ها نیز 148 کارگاه منهدم شده که 2 درصد رشد دارد و در بحث خودروهای تولیدی نیز 7 درصد افزایش رشد داریم و همچنین در بحث سلاح های مشکوفه نیز 9 درصد رشد را نشان می دهد.
دکتر افشار ادامه داد: در بحث دستگیری قاچاقچیان موادمخدر 8 درصد رشد منفی داریم این در حالی است که در بحث ساماندهی معتادان متجاحر در سال 96 نسبت به سال 95 سیزده درصد رشد داریم.
وی گفت: تعداد شهدای مبارزه با موادمخدر 14 نفر و تعداد کشته های اشرار نیز 69 مورد بوده است.

روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر

705

کد خبر: 934383

وب گردی

وب گردی