مسئولان با ایجاد کارخانجات در سیستان و بلوچستان از خالی شدن مناطق مرزی استان جلوگیری کنند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان با ایجاد کارخانجات در استان سیستان و بلوچستان از تخلیه مرز این استان از جمعیت جلوگیری کنند چرا که در صورت این امر جبران آن غیرممکن خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب‌الله دهمرده در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 4 اردیبهشت 97) خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظرف دررابطه با حق‌آبه رودخانه هیرمند به دریاچه هامون چه اقدامی را صورت داده‌اید؟ آقای ظریف بارها و بارها گفته‌ام که حاصل دیپلماسی شما یک لیوان آب برای مردم سیستان نشده و پیوسته مورد اعتراض مردم واقع می‌شویم. به وظیفه ذاتی خود عمل کنید.

وی خطاب به وزرای اقتصادکار و صنعت اظهار داشت: ما در استان سیستان و بلوچستان از نظر بیکاری رکورددار هستیم، کارخانه و صنعت قابل توجهی در استان وجود ندارد، کلنگ کارخانه لاستیک زابل به زمین زده شده اما پیشرفت قابل توجهی ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای جلوگیری از کوچ مردم از استان و تخلیه مرز می‌طلبد تا کارخانجات در این استان راه‌اندازی شود تا شاهد این موضوع نباشیم.

ده‌مرده خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور، جناب رئیس‌مجلس ،‌وزرای محترم و دولتمردان بزرگوار به قول‌های داده شده و وظیفه ذاتی‌تان عمل کنید، به فاجعه‌ویرانگر خشکسالی سیستان رسیدگی کنید و همچنین نگذارید مرز سیستان تخلیه شود. چرا که به ولله جبرانآن غیرممکن خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله بحث گازرسانی، موضوع آب در حوزه کشاورزی و غیره از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

منبع: فارس

304

کد خبر: 934635

وب گردی

وب گردی