آیا نصب دوربین درمحیط مشاعات جرم است؟

عضو هیات ریییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: قانونی برای نصب دوریین در اماکن عمومی و یا مشاعات در حال حاضر وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، یحیی کمالی پور درخصوص نصب دوربین مداربسته در مشاعات با جلب رضایت شرکاء، گفت: نصب دروبین مداربسته باید با مجوز تمام شرکاء ملک مشاعی انجام شود، اگر فردی اقدام به نصب دوربین کرده و با این کار برای ساکنان منطقه مسکونی مزاحمت ایجاد شود؛ به طورحتم جرم صورت گرفته که قابلیت پیگیری دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نصب دوربین درصورت نیاز باید با توافق تمامی افراد ساکن درملک مشاعی و سهامداران صورت گیرد، افزود: در شرایطی فردی اقدام به نصب دوربین درخارج از محله تردد به عنوان مثال درکوچه عمومی می کند، دراین شرایط نصب دوربین منعی نداشته و مسیر نصب دوربین در این وضعیت عمومی است.

وی با تاکید براینکه نصب دوربین درمحل عبور و مرور افراد بدون جلب رضایت طرف های ساکن درآن منطقه قابل پیگرد است، تصریح کرد: قانونی برای نصب دوربین دراماکن عمومی و یا مشاعات درحال حاضر وجود ندارد، اما به دلیل ایجاد مزاحمت دربرخی شرایط برای فرد خاطی درقانون مجازات اسلامی مجازات هایی درنظرگرفته شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: به طورحتم در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر یک فرد ساکن ارجعیت خواهد داشت.

خانه ملت

705

کد خبر: 935830

وب گردی

وب گردی