بازار طلا و سکه نوسان شدیدی را پشت سر گذاشت/  سکه 120 هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت با نوسانات بسیار زیادی همراه بود و مجددا شاهد افزایش قیمت این دو کالا در بازار بودیم.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به روند معاملات بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت با نوسانات بسیار زیادی همراه بود و مجددا شاهد افزایش قیمت این دو کالا در بازار بودیم که این روند متاثر از دلایل متعددی بوده است.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت جهانی طلا کاهش داشت اما به دلیل ایجاد تقاضا در بازار، قیمت طلا و سکه روند افزایشی را در پیش گرفت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به میزان افزایش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد تاکید کرد و گفت: نرخ سکه در هفته ای که گذشت 120 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار تا 15 هزار تومان افزایش قیمت داشتند که این امر متاثرازافزایش تقاضا در بازار بود.

کشتی آرای به دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد اشاره کرد و گفت: تقاضای سنتی و نیز نیمه شعبان از جمله عواملی بود که در این امر تاثیرگذار بودند، در عین حال پیش فروش سکه متوقف شد که این امر باعث ایجاد هجمه ای از تقاضا در بازار آزاد و ورود تقاضا به بازار سنتی شد همچنین زمینه ساز ایجاد فاز جدیدی از تقاضا در بازار شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم هفته نخست اردبیهشت ماه که شاهد ثبات قیمت، عرضه و تقاضا در بازار سنتی بودیم اما به دلیل افزایش تقاضا طی هفته گذشته، نوسان شدیدی را در بازار تجربه کردیم.

401

کد خبر: 946964

وب گردی

وب گردی