بنگلادش نمایندگى خود را در بررسى سانحه سانچى به ایران واگذار کرد/  هفته گذشته گزارش نهایى تایید شد

رئیس سازمان بنادر و دریانوردى گفت: کشور بنگلادش نمایندگى خود را به ایران تفویض کرد و تیمى که از ایران فرستاده شده بود نمایندگى کشور بنگلادش را هم بر عهده داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردى در نشست خبرى که امروز به منظور تشریح نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر کریستال برگزار شد، گفت: نزدیک به چهار ماه از سانحه سانچى مى گذرد و در حال حاضر به نهایى شدن روند رسیدگى به این سانحه دست یافتیم.

او افزود: روند رسیدگى بر مبناى کنوانسیون بین المللى ایمنى جان اشخاص در دریا انجام شده که ایران جزو کشورهاى این کنوانسیون است و دیگر کشورهایى که از این حادثه منتفع هستند در این کمیته حضور دارند.

راستاد در ادامه بیان کرد: سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیت دریایى به نمایندگى از کشور تیم رسیدگى خود را مامور کرد تا اقدامات لازم را در رسیدگى به این حادثه انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازى اظهارداشت: کشور چین، بنگلادش، ایران، هنگ کنگ و پاناما از این حادثه منتفع بودند.

او خاطرنشان کرد: ایران به دلیل وجود ٣٠ خدمه ایرانى در این کشتى، چین به دلیل رخ دادن سانحه سانحه در آب هاى تحت حاکمیتش ، پاناما به دلیل صاحب بودن پرچم سانچى و هنگ کنگ به دلیل صاحب بودن پرچم کریستال در این حادثه منتفع هستند.

راستاد گفت: کشور بنگلادش نمایندگى خود را به ایران تفویض کرد و تیمى که از ایران فرستاده شده بود نمایندگى کشور بنگلادش را هم بر عهده داشت.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردى اظهار داشت: هفته گذشته سومین نشست کمیته مشترک با حضور کشورهاى منتفع برگزار شد.

او افزود: جداى از رسیدگى که کشورها به صورت مستقل انجام دادند در سه دوره جلسه مشترک که ١٠ روز به طول انجامید به ارزیابى دقیق و فنى مستندات پرداخته شد و هفته گذشته به صورت گزارش نهایى مورد تایید کشورهاى ذینفع قرار گرفت.

401

کد خبر: 947088

وب گردی

وب گردی