کنگره ی ملی شهدای دانشجو با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: دانشگاه های ستادی همچون دانشگاه آزاد اسلامی در کنگره ملی شهدای دانشجو همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست خبری معاون فرهنگی وزارت علوم با موضوع کنگره ی ملی شهدای دانشجو برگزار شد.

در حین برگزاری نشست، غلامرضا غفاری گفت: در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال کنگره ی ملی شهدای دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد که این برنامه با توجه به وسعت و گستردگی مجموعه های مختلفی را بسیج کرده است.

او افزود: طبیعی است بر مبنای حقی که شهدا بر گردن ما دارند و فرهنگ ایثار و شهادتی که در جامعه رواج داده اند، برگزاری این گونه نشست ها بسیار ناچیز است اما ما وظیفه داریم نسبت به پاسداشت خون عزیران و روحیه ی ایثاری که گسترش دادند؛ کوشا باشیم و نسبت به آرمان های شهدا اهتمام ورزیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: فعالیت های زیادی در این رابطه انجام شده است که باید از زحمات بسیج و کارکنان وزارت علوم تشکر کرد و تلاش می کنیم با تعاملاتی که وجود دارد، برنامه به نحو احسنت برگزار شود چون کنگره ی شهدای دانشجو، یک رویداد ملی است که نشست هایی در حین آن برگزار خواهد شد و در برنامه ی امسال به شهدای دانشجو تمرکز خواهیم کرد و کنگره با محوریت شهدای دانشجوی مدافع حرم انجام می شود.

غفاری ادامه داد: ۴۵۰۰ نفر شهید دانشجو و ۱۰۴ نفر شهید دانشجوی مدافع حرم در کشور وجود دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه های ستادی همچون دانشگاه آزاد اسلامی در این کنگره حضور دارند و در شورای سیاست گذاری این برنامه، نمایندگان این دانشگاه های ستادی مشارکت می کنند هم چنین تبیین فرهنگ دفاع و شهادت در این جشنواره مدنظر است.

او گفت: تقریبا تمام مراکز آموزشی و دانشگاهی برای برگزاری و میزبانی از این کنگره پیش قدم بودند اما بر اساس جلسه ی شورای مربوطه دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان میزبان این رویداد ملی فرهنگی انتخاب شد.

غفاری در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش حادثه دانشجویان دامغان افزود: گزارش این حادثه آماده شده و در سفری که به دانشگاه دامغان داشتم امور را از نزدیک پیگیری کردم.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: یکی دو روز آینده تیمی قرار است برای بررسی نهایی به دانشگاه دامغان سفر کند، اما هنوز گزارش قطعی را نداده‌اند.

202

کد خبر: 947687

وب گردی

وب گردی