پرسپولیس - سیدجلال = شهر بی دفاع/ پسر خوب، مدافع بد

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در روز غیبت سیدجلال حسینی دیدار را به الجزیره امارات واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقایق پایانی دیدار با الجزیره گل سوم را دریافت کردند تا دست خالی امارات را ترک کنند. پرسپولیس در بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الجزیره امارات با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و این اتفاق در حالی رخ داد که برخی بازیکنان پرسپولیس و دروازه بان این تیم کم اشتباه نبودند. عنوان دار بهترین خط دفاعی لیگ در این دیدار سه گل دریافت کرد تا به وضوح نبود سیدجلال حسینی در میدان دیده شود.

تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ هفدهم هم مثل لیگ شانزدهم به مقام قهرمانی رسید و یکی از وجوه اشتراک این دو قهرمانی داشتن بهترین خط دفاعی و کمترین گل خورده بود. سرخ پوشان در این فصل تنها ۱۵ بار در ۳۰ مسابقه گل خوردند تا با میانگین نیم گل خورده برای هر بازی رکورد جالبی از خود به جای بگذارند. برانکو این اتفاق را در دومین سال پیاپی برای تیمش رقم زد تا قهرمانی را با داشتن بهترین خط دفاعی مزین کند.

دروازه پرسپولیس در حالی ۳ بار بر روی مهاجمان الجزیره باز شد که قطعا هر کدام از آن گلها با واکنش‌های درست هر دروازه‌بانی(خصوصا گل سوم) به ثمر نمی‌رسید و اشتباهات بیرانوند روی گل‌های الجزیره کاملا مشهود بود. به خصوص سومین گل این تیم که در دقیقه ۹۵ و با ضربه ای چیپ که با سر مهاجم الجزیره به دست آمد ثبت شد.

از طرفی دیگر نمی توان از اشتباهات بی شمار محمد انصاری چشم پوشید. اگر کمی با دقت تر به گل های خورده پرسپولیس در این دیدار نگاه کنیم مدافع بی حاشیه سرخ بی تقصیر نیست. پاس های اشتباه، یاری گیری های غلط و... از اشتباهات آشکار انصاری به شمار می روند. پرسپولیسی ها و هواداران احترام خاصی برای این بازیکن قائل هستند اما زمان آن رسیده با گوشزد اشتباه انصاری از تکرار آن ها جلوگیری شود. یک پسرخوب صرفاً یک مهاجم شش دانگ نخواهد بود.

پرسپولیس بدون حسینی و با حسینی تفاوتی آشکار دارد. خط دفاعی سرخ پوشان در غیاب این بازیکن باتجربه بی نظم و پر مشکل است و مکمل اشتباهات صورت گرفته در صف مدافعان پرسپولیس هم سنگربان ملی پوش این تیم است. تیم برانکو معمولا در غیاب حسینی آنقدر در خط دفاعی مشکل دارد که بتوان چنین تعبیر کرد که باید کلین شیت‌ها و پیروزی های مستمر پرسپولیس را به پای حسینی نوشت.

لازم به ذکر است؛ شاگردان برانکو دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) در ورزشگاه آزادی تهران میزبان الجزیره امارات هستند تا بتوانند با پیروزی در این دیدار به مرحله بعد صعود کنند.

601

کد خبر: 948173

وب گردی

وب گردی