تکلیف ایرباس و بوئینگ مشخص نیست/ خروج آمریکا از برجام  تاثیری در صنعت هواپیمایی کشور ندارد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: به طور قطع خروج آمریکا از برجام تاثیر چندانی بر صنعت حمل و نقل هوایی کشور نخواهد داشت.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صنعت حمل و نقل هوایی کشور را اینگونه بیان کرد: طی 40 سال گذشته ایران مورد تحریم قرار گرفته بود اما علیرغم تحریم های صورت گرفته، صنعت حمل و نقل هوایی کشور با رشد همره بوده است.

او در ادامه بیان کرد: در اوایل انقلاب تعداد فروندهای هواپیما در کشور 25 فروند بود اما اکنون این رقم به تعداد بیش از 300 فروند هواپیما رسیده است که این موفقیت را برخلاف تحریم های صورت گرفته از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شاهد هستیم.

اسعدی سامانی گفت: در 2-3 سالی که برجام به حالت اجرایی درآمده است چند فروند هواپیما به کشور اضافه شد اما عملا در شرکت های خصوصی شاهد تاثیر برجام نبودیم و به طور قطع خروج آمریکا از برجام تاثیر چندانی را در صنعت حمل و نقل هوایی کشور نخواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: همان طور که طی سال های گذشته صنعت هواپیمایی قادر به طی کردن روند رو به رشد بوده است و نیاز هموطنان را تامین کرده است امیدواریم تا در آینده هم از طریق تدابیری که توسط مسئولان در شرکت هواپیمایی اتخاذ می شود شاهد تداوم رشد کنونی باشیم.

او به نتیجه قرارداد بوئینگ و ایرباس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایرباس اعلام کرده نیازمند زمان جهت بررسی موضوع است و اتحادیه اروپا موضع خوبی را برای حضور در برجام گرفته بنابراین در حال حاضر نمی توان اظهارنظر صریحی را اعلام کرد و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اسعدی سامانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مهلت 90 روزه ای که وزارت خزانه داری آمریکا برای شروع تحریم ها داده است احتمال دارد که بوئینگ همراهی لازم را برای اجرای قرارداد نداشته باشد اما در خصوص ایرباس باید دید که اروپایی ها چه تصمیمی را خواهند گرفت و چگونه قادر به انجام تعهدات خود هستند.

401

کد خبر: 948404

وب گردی

وب گردی