سعه ی صدر، دقت و ریزبینی سه شاخصه‌ی اصلی بانوان در عرصه‌های اجتماعی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان سپردن امور مختلف به بانوان را به سبب سعه ی صدر، دقت نظر و ریزبینی آنها، موجب تسهیل و تسریع در فرایندهای کاری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، سعید جامه بزرگی در نشست علمی با عنوان "سلامت روان" ویژه بانوان مسئول در بخش‌هایمختلف مراکز آموزش عالی، ادارات، بسیج کارکنان و جامعه بانوان فرهیخته شهر همدان که در سالن شهید عباس پور دانشکده هنر و معماری این واحد دانشگاهی برگزار شد با تأکید بر رسالت بزرگی که بانوان در نقش همسر و مادر در زندگی شخصی ایفا می‌کنند، افزود: علاوه بر این دو نقش بی‌بدیل، حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های گوناگون اجتماعی بسیار جدی و پرثمر است.

وی افزود: با نگاهی به وضعیت بانوان در حال حاضر و مقایسه آن با شرایط زمانی رژیم ستم‌شاهی، تفاوت‌های قابل‌ملاحظه را می‌توان مشاهده کرد و چنانکه امروز شاهد آن هستیم بانوان دارای نقش و منزلت فوق‌العاده مهمی در جامعه هستند به‌نحوی‌که بخش اعظم جمعیت دانشجویی را خانم‌هاتشکیل می‌دهند و این به بدان معناست که آینده کشور ما در بخش متخصصین به بانوان وابستگی دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به نقش بی‌بدیل بانوان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آنچه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی بر تمامیقدرت‌های استکباری شد، حضور پررنگ زنان بود که در زمان حضور مردان در جبهه‌های حق علیه باطل، این بانوان بودند که پشتوانه‌ی محکم وسرمایه‌ی فکری آنان بودند.

وی تصریح کرد: نقش خانم‌ها در عرصه‌های علمی و دانشگاهی اعم از استادان و کارمندان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و حضور آنها در پرورش علمی و تربیت نیروی متخصص دانشگاهی غیرقابل‌انکار است.

جامه بزرگی ریزبینی، دقت و سعه ی صدر در عرصه‌های دانشگاهی را ازشاخصه‌های اصلی بانوان در عرصه‌های اجتماعی دانست و تشریح کرد: امروزه با توجه به حضور پرتعداد و پررنگ دانشجویان دختر در مراکز علمی و تحقیقاتی، سپردن امور به بانوان سبب تسهیل و تسریع در انجام کارهامی‌شود.

در پایان این نشست بانوان مسئول در بخش‌های مختلف مراکز آموزش عالی، ادارات، بسیج کارکنان و جامعه بانوان فرهیخته همدان از موزه‌ی آمادای دانشگاه آزاد اسلامی همدان بازدید کردند.

کد خبر: 948993

وب گردی

وب گردی