گازرسانی به بیش از 5 هزار روستا و 54 شهر در دستور کار است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه در سال‌جاری گازرسانی به 5هزار و 200 روستا و 54 شهر را در دستور کار خود قرار داده ایم، اظهار داشت: امیدواریم افراد تحت پوشش ما در بخش روستایی از 82 درصد به 86 درصد و در بخش شهری به 99 درصد برسد.

سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اینکه گازرسانی به 5هزار و 200 روستا و 54 شهر را در سال‌جاری در دستور کار خود قرار داده ایم، اظهار کرد: امیدوار هستیم تا افراد تحت پوشش ما در بخش روستایی از 82 درصد به 86 درصد و در بخش شهری به 99 درصد برسد.

او تصریح کرد: حدود سرمایه گذاری در طول برنامه گازرسانی به شهرها و روستاها بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان است و برای گازرسانی در سال جاری چیزی حدود 9 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در پاسخ به این سوال که چه زمانی شاهد جشن گازرسانی در کشور خواهیم بود، گفت: در صورتی که بتوانیم گازرسانی 95 درصد از کل کشور را انجام دهیم به یک نرم ایده‌آلی دست خواهیم یافت که هیچ یک از کشورهای دنیا از آن بهره مند نیستند و در آن زمان است که شاهد برگزاری جشن در این بخش خواهیم بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا گازرسانی به روستاهای صعب العبور توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: روستاهایی که دارای 20 خانوار هستند و سرانه انشعاب آنها حدود 6 میلیون تومان می شود در اولویت اول ما قرار دارند اما گازرسانی مابقی روستاها که توجیه اقتصادی ندارد باید از طریق دیگر انرژی ها تامین شود.

مومنی تاکید کرد: روستاهایی که در دوردست و در ارتفاعات واقع شده اند از نفت سفید، گازوئیل و گاز مایع استفاده می کنند.

او خاطرنشان کرد: هزینه سرانه هر المک حدود 6 میلیون تومان است.

تولید 100 درصدی تجهیزات گازرسانی در داخل کشور

حمید نجفی سرپرست امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران سالهاست که در جهت حمایت از توان داخلی از کالاهای ایرانی استفاده می‌کند که این موضوع به 28 سال گذشته برمی‌گردد.

او با بیان اینکه در بحث گازرسانی تمام تجهیزات تولید داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در بخش گازرسانی نزدیک به 100 درصد از کالاهای تولید داخل استفاده می شود در حالی که در حوزه پالایشگاهی کمتر شاهد این موضوع هستیم و بیشتر از کالای خارجی استفاده خواهد شد.

402

کد خبر: 949019

وب گردی

وب گردی