انتقال سفارت آمریکا به قدس روند صلح را متوقف می کند

روزنامه تایمز انگلیس ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس این اقدام را موجب متوقف شدن روند صلح و حل نزاع فلسطینی - اسرائیلی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه تایمز انگلیس اعلام کرد: انتقال سفارت آمریکا، قماری دیپلماتیک بود که منجر به توقف روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود.

این روزنامه امروز دوشنبه اعلام کرد: با وجود درگیری های شدید و وخامت اوضاع در غزه در پی این تصمیم دولت آمریکا، ترامپ باید به وسیله یک طرح بلند مدت برای کاهش درگیری میان اسرائیلی‌ها فلسطینیان از این تصمیم خود حمایت کند تا اوضاع بیش از این از مسیر خود منحرف نشود و منطقه وارد یک درگیری جدید نگردد.

این روزنامه با انتقاد از دولت آمریکا اعلام کرد: بهتر آن بود که آمریکا به جای تکیه بر مواضع دیگران در تدوین سیاست های خود، با یک طرح کامل برای حل نزاع فلسطینیان و اسرائیلی ها به این موضوع ورود می‌کرد. اخیراً شاهد تغییر سیاست‌ های واشنگتن و تغییر اولویت‌ های آن در خاورمیانه هستیم. به طوری که اولویت اولیه برای آنها و همچنین اسرائیل و عربستان جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران می باشد و آن را خطری بزرگ تر می دانند.

این روزنامه انگلیسی افزود: ترامپ می‌ تواند اوضاع را کنترل کرده و با استفاده از جشن انتقال سفارت آمادگی واشنگتن برای از سرگیری گفتگوهای فلسطینی اسرائیلی و بازگشت به میز مذاکرات را اعلام نماید تا بحران ایجاد شده به حد انفجار نرسد.

کد خبر: 949328

وب گردی

وب گردی