وحدت باید سرلوحه امور همه مردم و دستگاه‌های دولتی قرار گیرد

استاندار سمنان بابیان اینکه هر زمان متحد و هماهنگ عمل کردیم به پیروزی‌های بزرگی دست‌یافتیم، گفت: در شرایط جدید پیش رو برای خروج از محاصره اقتصادی نیازمند یاری یکدیگر هستیم لذا وحدت و اتحاد باید سرلوحه امور همه مردم و دستگاه‌های دولتی قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه صادرات یک میلیارد دلار کالا طی دو سال آینده در استان هدف‌گذاری شده است، گفت: افزایش کمیت و کیفیت تولیدات در دستور کار واحدهای تولیدی واقع شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاوشی بعد از ظهر شنبه در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه افزایش کمیت و کیفیت تولیدات در دستور کار واحدهای استان سمنان واقع شود، ابراز داشت: سال گذشته سهم صادرات استان سمنان پنج میلیون دلار بود لذا به دنبال افزایش سهم صادرات کالا تا یک میلیارد دلار هستیم که برای رسیدن به این هدف ملزم به حمایت از کالای ایرانی هستیم.

وی بابیان اینکه واحدهای تولیدی استان باید با مناسب‌سازی قیمت و افزایش کیفیت در جذب بازار صادرات محصولات خود تلاش کنند، افزود: در گام نخست باید استفاده از کالای بومی در فرهنگ همه ما ایرانی‌ها نهادینه شود تا با حمایت از واحدهای تولیدی بتوانیم آن‌ها را تشویق به ارائه محصولات صادراتی کنیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه توجه به واحدهای نیمه تعطیل می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند، ابراز داشت: در استان با واحدهایی مواجه هستیم که با کمتر از ظرفیت معمول خود فعالیت دارند که اگر مشکلات تولیدی آن‌ها در ستاد تسهیل رفع شود می‌تواند ضمن کاهش بیکاری و افزایش اشتغال به شکوفایی اقتصاد نیز کمک کند.

چاووشی بابیان اینکه باید حفظ اشتغال در استان سمنان تلاش کرد، تصریح کرد: ایجاد مشاغل جدید از رویکردهای استانداری محسوب می‌شود لذا افراد فعال در این زمینه موردحمایت قرار خواهند گرفت و اولویت نیز با واحدهای تولیدی که در این گام موفق بودند، خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تأکید فرمایشات مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی همچنان باید به‌عنوان یک سیاست راهبردی موردتوجه مدیران استان سمنان باشد و از سوی دیگر با برگزاری جلسات منظم در شورای گفتگوی دولت راستای فعال کردن ظرفیت‌های مغفول این دیار تلاش کنیم.

استاندار سمنان در بخشی از سخنان خود به بدعهدی آمریکا در خروج از برجام اشاره کرد و ابراز داشت: در این چهل سال عمر انقلاب موفقیت‌های خود درزمینهٔ علوم هسته‌ای، دانش پزشکی و فناوری را مدیون تلاش‌های نیروهای بومی هستیم لذا این بار نیز باید برای رهایی از تحریم‌ها به توان داخلی خودمان اکتفا کنیم.

چاووشی بابیان اینکه هر زمان متحد و هماهنگ عمل کردیم به پیروزی‌های بزرگی دست‌یافتیم، تصریح کرد: در شرایط جدید پیش رو برای خروج از محاصره اقتصادی نیازمند یاری یکدیگر هستیم لذا وحدت و اتحاد باید سرلوحه امور همه مردم و دستگاه‌های دولتی قرار گیرد.

کد خبر: 950452

وب گردی

وب گردی