عقب نشینی دولت از دلار 4200 تومانی/ افزایش قیمت دلار بانکی ادامه دار است

یک کارشناس بازار ارز گفت: اگر افزایش قیمت امروز براساس تصمیم دولت بوده باشد به طور حتم این افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود.

اباذر نجمی، کارشناس بازار ارز در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به دلیل افزایش قیمت دلار بانکی که امروز رخ داد، اشاره کرد و گرفت: این اتفاقی که امروز شاهد آن بودیم نشانگر عدم موفقیت دولت در برنامه ریزی های صورت گرفته است.

او در ادامه بیان کرد: بانک مرکزی با توجه به وضعیت بازار این سیگنال را می دهد که نرخ چهار هزار و 205 تومان ثابت نیست و با توجه به وضعیت بازار قابل تغییر است.

نجمی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا احتمال افرایش قیمت دلار بیش از نرخ امروز وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: این موضوع قابل پیش بینی نیست اما اگر افزایش قیمت امروز براساس تصمیم دولت بوده باشد، به طور حتم این افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود.

کارشناس بازار ارز گفت: افزایش نرخ دلار که امروز اتفاق افتاد، باعث شد تا بانک مرکزی بپذیرد که سیاستی را که به صورت ضربتی اتخاذ کرده است با موفقیت همراه نبود و به نوعی نسبت به تصمیمات خود عقب نشینی کرده است.

او در پایان با بیان اینکه به طور قطع این افزایش قیمت در بلند مدت ادامه دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که تا دو روز آینده شاهد تغییری در قیمت دلار بانکی نباشیم اما تا یک یا دو ماه آینده این نرخ افزایش خواهد یافت.

در ادامه حسین واحد، کارشناس بانکی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: بانک مرکزی و دولت تابع روندهای اجتماعی و بین المللی هستند و نمی توانند سیاست خاصی را از خود ارائه دهند، بنابراین نمی توان گفت تصمیماتی را که دولت اتخاذ می کنند، قانونمند و براساس مقتضیات روز کشور بوده است.

او با بیان اینکه به جای آنکه ملت تابع دولت باشد، دولت تابع ملت قرار گرفته است، گفت: دولت در حال خطا و تجربه است و نرخ هایی را که برای ارز انتخاب می کند چندان منطقی نیست.

واحد خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تولید در جامعه، احتمال جلوگیری از افزایش قیمت وجود دارد اما این امر زمانی رخ می دهد که شاهد امنیت اقتصادی در کشور باشیم.

این کارشناس بانکی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار متزلزل و تولید، گرفتار عدم امنیت است، بنابراین هر احتمالی در رابطه با قیمت ارز وجود دارد اما امیدواریم مسئولان کشور از همه جهات متوجه این نکته باشند که اگر ارکان جامعه به خطر بیفتد اقتصاد کشور دچار آسیب می شود.

401

کد خبر: 950834

وب گردی

وب گردی